Тема: Конституційне закріплення права на
відпочинок. Право на страйк.
Мета:
ознайомити учнів з гарантіями права на відпочинок і страйк;
Формувати розуміння важливості праці і
відпочинку, можливості боротися і відстоювати свої права;
Виховувати повагу до Законів України.
Тип уроку: вивчення нових знань
Обладнання: підручник, Конституція
України
ХІД УРОКУ
1. Організаційний момент
Нагадування учням про вивчення
тематичного блоку, присвяченого трудовому законодавству
11. Мотивація навчальної
діяльності
Третину свого життя людина
проводить на роботі. Праця є для людини джерелом матеріального забезпечення, а
для багатьох – джерелом духовної наснаги. Саме тому це право і є важливим для
людини.
Вольтер казав :»Праця є життям людини». Але людина не
може увесь час працювати, щоб ефективно працювати, слід якісно відпочивати,
робити переви між роботою.
БЕСІДА:
-
Як проводять вихідні дні члени ваших родин?
-
Чи працюють твої батьки у вихідні?
-
Як виши сім»я щорічно проводить відпустку?
РОБОТА З
ПИСЕМНИМ ДЖЕРЕЛОМ
Опрацювання ст.45 Конституції
України за планом:
1. В чому суть статті
2. Що вона гарантує
3. Що вам не подобається,
щоб ви змінили?
Отже, кожна людина має право на
відпочинок.
РОБОТА З
ПІДРУЧНИКОМ
1. Виписати з тексту параграфа
види відпочинку, що їх гарантує держава.
2. Скласти речення,
використовуючи назви видів відпочинку.
3. Якими видами відпочинку
користуються твої батьки?
На жаль, іноді у працівника
виникають конфлікти на виробництві, конфлікти з роботодавцями: не сплачується
своєчасно зарплата, не відповідають вимогам безпеки умови праці. Тоді
працівники мають право розпочати боротьбу за свої права.
У цій боротьбі вони застосовують
різні методи:
- переговори із роботодавцями
Мітинги
Пікетування
Страйк – є крайнім заходом.
РОБОТА З ПИСЕМНИМ
ДЖЕРЕЛОМ
1.
Аналіз статті 44
Конституції України
2.
Що і кому вона гарантує?
3.
В чому вона обмежує
працівника?
4.
Який страйк може бути
визнаний незаконним?
ГРА «ІНТЕРВ»Ю
ЗІ СТРАЙКАРЯМИ»
Умови гри такі: заздалегідь готуються
учні до ролей журналіста, страйкуючого.Обігрують таку сцену:
Кореспондент газети «День»: Що спонукало вас вдатися
до страйку?
Страйкуючий: Ось уже три місяці
робітникам не сплачують заробітну плату. Тому ми змушені були вдатися до цього
крайнього заходу.
Кореспондент: Але ж ви розумієте, що
ваше підприємство зупинилося і необхідна продукція не виробляється?
Страйкуючий: Ми це розуміємо. Але
попередні переговори з роботодавцями не дали бажаного результату.
Кореспондент: Бажає вам успіху.
111. Закріплення вивченого
матеріалу
-
Як ви можете пояснити
слова В.Брудзинського «Закон не гарантує обіду, проте гарантує обідню перерву».
1У. Домашнє завдання:
1. Опрацювати відповідний параграф
підручника
2. Знайти повідомлення у ЗМІ
про страйки у нашій країні та за кордоном.
Комментариев нет:
Отправить комментарий