Клас:5
Тема: Початок національного відродження. Тарас Шевченко.
Мета: дати початкове увлення про національне відродження України на прикладі
діяльності Т.Г.Шевченка;
Розвивати пам»ять, логічне мислення,
вміння зробити логічне умозаключення; розвивати вміння структурувати історичний
текст, аналізувати історичні події;
Виховувати почуття гордості за народ,
який дав світові палкого патріота, поета, художника – Т.Шевченка.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: портрет Т.Шевченка,
книжкова виставка «Україно, вірне серце твого сина я кладу тобі до ніг»
ХІД УРОКУ
1. Організаційний момент
11. Перевірка знань:
робота за картками за варіантами
111. Мотивація навчальної
діяльності:
... Вставайте, кайдани порвіте
І вражою злою кров»ю волю окропіте.
Т.Шевченко
-
Як ці слова пов»язані із темою уроку?
-
Чому Т.Шевченко закликав «порвати кайдани»?
-
Поміркуйте, що означає вислів «національне відродження»?
МЕТОД
«АЖУРНА ПИЛКА»
Учні читають оповідання про життя Т.Шевченка та
складають простий план до розповіді, роблять вибірковий переказ частин тексту.
МЕТОД
«ОБГОВОРИМО У КОЛІ»
Богдан Лепкий казав про Т.Шевченка :»Він зробив слово струною, що грає, і мечем,
що рубає, універсальним інструментом наших думок і почувань, а визволивши
українця з рабських оков блазня-весельчака і наймита-послугача, поставив на
сторожі національну окремішність і державну незалежність. Без Нього ... хто
знає, що було б з нами».
Поміркуйте, що українському народові дав
Т.Шевченко.
АНАЛІЗ ТЕКСТУ «КУКІЛЬ І ПШЕНИЦЯ»
Одного
разу іде Шевченко дорогою, бачить-шинок стоїть, а в шинку сидять кріпаки,
замочують свою долю. Чує Шевченко, щось вони розмовляють між собою. Один каже:
-
Єсть якийсь Тарас; кажуть, що він добрий чоловік, за людей стоїть.
А тут же біля них стоїть сам
Тарас. Не витерпів та питає їх:
- А ви його знаєте? Оце я й є той
Тарас.
Один кріпак йому каже:
-
Якщо ти Тарас, то зроби так, щоб людям було лучче жити.
В отвіт на це Шевченко поазав
людям таку практику: узяв вибрав кукіль з пшениці, поклав на стіл і каже:
- Що це таке?
- Це –кукіль – кажуть кріпаки.
- Так оце буде цар. – А тоді взяв
і обсипав його дрібнішим кукілем і сказав:
- А це будуть його прибічники,
міністри.
- А оце – каже, показуючи
надолоні – чисте зерно, як золото. Це,- каже, - весь народ. Це-ви!
А потім взяв і висипав ту пшеницю
на кукіль, де цар і міністри. Вона й закрила їх.
- Отак, каже –треба із царем і
його прибічниками робити. Тільки треба організуватися. А як не буде царів і
міністрів, то жити буде нам краще.
Питання:
-
Як Т.Шевченко показав простим людям з народу їх силу у боротьбі з гнобителями?
ВИСТУП УЧНІВ
ІЗ ВІРШАМИ ТАРАСА
ШЕВЧЕНКА
Шевченко – поет, він склав цілу
збірку віршів – «Кобзар». Цю збірку видали на кошти поміщика з Полтавщини Петра
Мартоса у кількості 1тис.примірників.
1У. Закріплення матеріалу
-
Чому російський цар боявся шевченкового слова?
-
Що означає для вас вислів: «Шевченко врятував і повернув
українському народові його голос – мову».
У.Домашнє завдання
Пошуково-дослідницька робота на тему «Дитинство
Лесі Українки»
«Дитинство Івана
Франка»; опрацювати текст підручника.
Комментариев нет:
Отправить комментарий