суббота, 27 мая 2017 г.

Розробка уроку 5 клас. Історія України "Початок національного відродження. Тарас Шевченко."



Клас:5
Тема: Початок національного відродження. Тарас Шевченко.
Мета: дати початкове увлення про національне відродження України на прикладі діяльності Т.Г.Шевченка;
         Розвивати пам»ять, логічне мислення, вміння зробити логічне умозаключення; розвивати вміння структурувати історичний текст, аналізувати історичні події;
         Виховувати почуття гордості за народ, який дав світові палкого патріота, поета, художника – Т.Шевченка.

Тип уроку: комбінований
Обладнання: портрет Т.Шевченка, книжкова виставка «Україно, вірне серце твого сина я кладу тобі до ніг»

ХІД  УРОКУ

1.     Організаційний момент
11. Перевірка знань: робота за картками за варіантами
111. Мотивація навчальної діяльності:

... Вставайте, кайдани порвіте
І вражою злою кров»ю волю окропіте.
Т.Шевченко

-         Як ці слова пов»язані із темою уроку?
-         Чому Т.Шевченко закликав «порвати кайдани»?
-         Поміркуйте, що означає вислів «національне відродження»?

МЕТОД «АЖУРНА  ПИЛКА»

Учні читають оповідання про життя Т.Шевченка та складають простий план до розповіді, роблять вибірковий переказ частин тексту.

МЕТОД «ОБГОВОРИМО  У  КОЛІ»

Богдан Лепкий казав про Т.Шевченка :»Він зробив слово струною, що грає, і мечем, що рубає, універсальним інструментом наших думок і почувань, а визволивши українця з рабських оков блазня-весельчака і наймита-послугача, поставив на сторожі національну окремішність і державну незалежність. Без Нього ... хто знає, що було б з нами».

Поміркуйте, що українському народові дав Т.Шевченко.

АНАЛІЗ  ТЕКСТУ «КУКІЛЬ  І ПШЕНИЦЯ»

         Одного разу іде Шевченко дорогою, бачить-шинок стоїть, а в шинку сидять кріпаки, замочують свою долю. Чує Шевченко, щось вони розмовляють між собою. Один каже:
-         Єсть якийсь Тарас; кажуть, що він добрий  чоловік, за людей стоїть.
А тут же біля них стоїть сам Тарас. Не витерпів та питає їх:
- А ви його знаєте? Оце я й є той Тарас.
Один кріпак йому каже:
-         Якщо ти Тарас, то зроби так, щоб людям було лучче жити.
В отвіт на це Шевченко поазав людям таку практику: узяв вибрав кукіль з пшениці, поклав на стіл і каже:
- Що це таке?
- Це –кукіль – кажуть кріпаки.
- Так оце буде цар. – А тоді взяв і обсипав його дрібнішим кукілем і сказав:
- А це будуть його прибічники, міністри.
- А оце – каже, показуючи надолоні – чисте зерно, як золото. Це,- каже, - весь народ. Це-ви!
А потім взяв і висипав ту пшеницю на кукіль, де цар і міністри. Вона й закрила їх.
- Отак, каже –треба із царем і його прибічниками робити. Тільки треба організуватися. А як не буде царів і міністрів, то жити буде нам краще.

Питання:
-         Як Т.Шевченко показав простим людям  з народу їх силу у боротьбі з гнобителями?
ВИСТУП  УЧНІВ  ІЗ  ВІРШАМИ  ТАРАСА  ШЕВЧЕНКА

Шевченко – поет, він склав цілу збірку віршів – «Кобзар». Цю збірку видали на кошти поміщика з Полтавщини Петра Мартоса у кількості 1тис.примірників.

1У. Закріплення матеріалу

-         Чому російський цар боявся шевченкового слова?
-         Що означає для вас вислів: «Шевченко врятував і повернув українському народові його голос – мову».

У.Домашнє завдання

Пошуково-дослідницька робота на тему «Дитинство Лесі Українки»
«Дитинство Івана  Франка»; опрацювати текст підручника.




Комментариев нет:

Отправить комментарий