суббота, 27 мая 2017 г.

Розробка уроку 6 клас Історія України.Всесвітня історія "Війни Риму з Карфагеном"



Клас: 6
Тема: Війни Риму з Карфагеном
Мета: дослідити причини, хід і результати Пунічних воєн; роль у цих війнах видатних полководців Ганнібала, Публія Корнелія Сципіона, Катона;
            Розвивати в учнів вміння аналізувати, порівнювати, давати характеристику історичним діячам; формувати критичне мислення учнів, здатність ефективно і якісно працювати в групах, користуватися картою; впевнено висловлювати свою власну думку;
            Виховувати толерантність і здатність поважати думку іншого, почуття колективізму; інтерес до вивчення історії людства.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

ХІД  УРОКУ:

  1. Організаційний момент
11. Мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання:
-         географічне положення та природа Італії
-         історія заснування Риму
-         МЕТОД «ЗАЙМИ  ПОЗИЦІЮ» - взаємовідносини патриціїв та плебеїв
-         ГРА «МОЗАЇКА»
Суть: вчитель називає географічні об»єкти, а учні повинні співвіднести їх на дві групи: Італія або Греція
Альпи                  Аппенінський півострів                   гори Аппеніни                      Аттика
Балканський півострів               гора Олімп                 Лаконіка                     острів Крит
Острів Сицилія               річка По                     річка Тибр                  Македонія

111. Новий матеріал

В історії кожної країни є періоди, коли вона веде війни.
МЕТОД  «МІКРОФОН»
-         Якими можуть бути причини війни?
-         Чи можливе життя  в світі без війн?
Одні держави мають мирний характер, інші – войовничий. Сьогодні ми познайомимося із такою ситуацією, коли інтереси цих двох різних держав зіткнулися. Отже, представляю вам противників:
  1. Рим – держава, яка підкорила всю Італію, всі племена – етрусків, самнітів, латинів, сабінів. Основні причини війн – здобич та раби.
  2. Карфаген – фінікійська колонія. Мирна торгівельна держава, яка мала найкращий бойовий флот виключно для охорони  своїх суден та своїх кордонів. Ніколи не проводив воєнних загарбань.

Що ж стало причиною їх конфлікту? Відповідь така – острів Сіцілія.

МЕТОД  «КОЛО  ІДЕЙ»

В кожному колі випрацьовується своя ідея, чому  причиною війн став острів Сіцілія.

Отже, причиною першої війни став острів Сіцілія. Всього в історіївідомо три подібних війни. Історія називає їх як Пунічні, тому що римляни так називали карфагенян – пунами. Звичайно, вам цікаво як проходили ці війни, чим закінчилися, чому одна війна змінювалася наступною та й взагалі, чому ці війни тривали надто довго – понад сто років – з 264 по 146 рр до н.е. Пропоную попрацювати дослідниками ци війн.

РОБОТА  В  ГРУПАХ

Клас поділяється на 4 групи ( в одній групі 3 експерти), всі інші учні діляться на три групи. Кожна група отримує завдання для дослідження:

1 – 1 Пунічна війна
2 – 11 Пунічна війна
3 – 111 Пунічна війна

Кожен експерт має запитання до однієї з дослідницьких груп з метою виявлення наскільки точно досліджено питання.
1експерт:
-         назвіть хронологічні рамки 1 Пунічної війни.
-         Хто такий Гамількар Барка?
-         Чим закінчилась ця війна та якими були її результати?
2 експерт:
- що стало приводом для початку 11 Пунічної війни?
- Хронологічні рамки війни
- хто такий Ганнібал?
- покажіть на карті шлях війська Ганнібала до Риму.
- хто такий Публій Корнелій Сципіон? Якою була його роль у цій війні?
Хто переміг і які результати 11 Пунічної  війни?
3 експерт:
- Назвіть хронологічні рамки 111 Пунічної війни.
- На якій території вона відбувалась?
- Поясніть вислів: «А в тім, Карфаген має бути зруйнований» Кому вони належать?
- Хто очолював римське військо в цій війні?
Назвіть результати та переможця 111 Пунічної війни.

Вчитель демонструє вже готову таблицю «Пунічні війни»

Отже, ми познайомилися із Пунічними війнами. Хочу дати оцінку групам.

1У. Закріплення матеріалу
ВПРАВА  «ЧИЯ  ТЕЛЕГРАМА?»

  1. Я присягаюся. Що ніколи не припиню вести війни з Римом.Я ніколи не потраплю до рук римлян. А якщо таке станеться, я не побоюся покінчити життя самогубством. Зі мною завжди капсула з ядом» ( Ганнібал)
  2. Як би там не було, А Карфаген має бути зруйнований! (Катон)
  3. Я розбив Ганнібала біля міста Зама. Ганнібал вперше і востаннє зазнав поразки! ( Сципіон)
У. Оцінювання учнів
У1. Домашнє завдання:
  1. опрацювати параграф 39
  2. скласти розповідь про Пунічну війну від імені учасника( чи то пуна, чи то римлянина)

           

Комментариев нет:

Отправить комментарий