суббота, 27 мая 2017 г.

Розробка уроку 6 клас. Всесвітня історія.Історія України "Східний похід Александра Македонського"



Клас: 6
Тема: Східний похід Александра Македонського
Мета: оцінити особу Александра Македонського як людини, як видатного стратега, державного діяча; охарактеризувати Східний похід, його причини, етапи та наслідки; дати оцінку імперії Александра Македонського;
            Формувати навички самостійної роботи з історичними джерелами, навички групової роботи; розвивати вміння складати історико-психологічні портрети; досліджувати причинно-наслідкові зв»язки; аналізувати отриману інформацію;
            Виховувати вміння співпрацювати, самостійність, організованість, відповідальність.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма уроку: урок-екстраполяція

Підготовчий етап: вчитель заздалегідь створює творчі групиучнів:
1-а – Дослідники: вивчають дитинство, риси характеру, вчинки Македонського за творами Плутарха «Вибранні життєписи», П»єра Левека «Світ еллінізму»
2-а – Військові кореспонденти: досліджують Східний похід, його причини, етапи, готують серію репортажів з місця події.
3-я – Аналітики: підсумовують роботу попередніх груп, роблять висновки щодо особи Македонського та його діяльності.

ХІД  УРОКУ:

1.     Організаційний момент
11. Актуалізація опорних знань

Що означає слово «імперія»? ( це держава, яка силою зброї об»єднує різні народи)
Прочитайте уважно тему сьогоднішнього уроку.
Метод «Незакінчені речення»:
-         Я хочу, щоб цей урок був...
-         Я прагну більше дізнатися про ...
-         Я хочу дізнатися, як була ...

111. Основна частина

Питання уроку:        Що за людина Александр?
                       Що сприяло утворенню імперії?
                       Яким чином була створена його імперія?

Перший етап – складання історико-психологічного портрета Александра Македонського. Слово надається «Дослідникам»
-         Як захоплення дитинства, виховання впливають на розвиток рис характеру людини, її вчинки?

ДИТИНСТВО: мріяв про подвиги та славу, цінував знання, вивчав точні науки, предок Ахілла, поважав театр
ХАРАКТЕР: гідність, честолюбство, талант, розум, мужність, рішучість, нестримність, відвага
ВЧИНКИ: надлюдина, надихає власним прикладом, здійснив похід, керує армією, створив імперію, завоював величезні території.

Отже, Виховання формує риси характеру людини, а риси допомагають людині чинити так чи інакше, а вчинки розповідають нам про людину, допомагають краще про людину зрозуміти. Ми закінчили роботу над створенням портрету Александра Македонського.
МЕТОД «Асоціації»:
З яким словом у вас асоціюється ім»я Александр? ( честолюбство, талант, стратег, енергія, організатор, імператор, полководець, розум)

Другий етап – Створити серію репортажів із походу. Слово надається «Військовим кореспондентам»

Перський етап – ще батько Александра Філіпп11 збирався воювати з персами за кривди, завдані ними, але був підступно вбитий. Александр звинуватив у всьому персів і поклявся помститися. 334р до н.е. Ми переправляємося через протоку Геллеспонт й опиняємося на землях Перського царства. Александра не зупинити. Міста скоряються йому одне за одним. І ось, нарешті Ісс. Зараз тут відбудеться битва, яка визначить подальшу долю Александра. ( можна продемонструвати уривки з фільму «Александр» у суповоді коментарія вчителя про озброєння, вирази облич, тощо) _Велична перемога! Дарій втік. Нам дісталися багаті трофеї. Розкішним банкетом відсвяткуємо перемогу, тож уперед – на Єгипет!
Єгиптський етап – Після піврічної осади і завоювання Тіра, де Александр вчинив жорстоку розправу над переможеними, ми направляємося до Єгипту. Дорогою нас вітають місцеві жителі. Тут нас чекає перепочинок і підготовка до наступного походу на Схід. А єгиптянам на згадку Александр залишає згадку про себе – збудоване прекрасне місто – Александрію Єгипетську.
Месопотамський етап – Ми йдемо до Межиріччя. Ніч. Гавгамели. Перед нами широка долина, всіяна вогнищами у таборі персів, що тут розташований.Ми не атакуємо вночі, бо Александр сказав: «Я не краду перемог!». Ми відпочиваємо, а перси не сплять, чатують. Ось і ранок. Почалося. Боже допоможи нам! ( кадри з фільму битви при Гавгамеллах) Дарій тікає! Ми перемогли! І ось уже Вавилон, Сузи, Персеполь біля наших ніг. У Персепольському палаці гори скарбів. На жаль, Александр спалив його власними руками.
Індійський етап – Ми не сумнівалися, що похід закінчено. Але нашого полководця Александра непокоїла думка дійти до «кінця світу» І ось ми вже претинаємо перевал Гіндукуш. Індія. Невідома, підступна країна. Країна сподівань і розачарувань. Тут Александр втратив свого вірного коня Буцефала, якого вважав своїм талісманом. Тут він дістав урок вірності від царя Пора та його слона. Тут його зрадили друзі, а військо відмовилося йти далі. Ми повертаємося до Вавилона.

Отже, ми дякуємо нашим репортерам. Підіб»ємо підсумки.
МЕТОД «АСОЦІАТИВНЕ ГРОНО»

Персія – Ісс, Єгипет – Александрія, Месопотамія – Гавгамели, Індія – Гіндукуш.

Третій етап – слово надається Аналітикам. Внаслідок завоювань утворилась величезна держава, що простяглася від Греції до річки Інд. Необмеженим володарем цієї імперії був Александр Македонський, який мріяв створити нову світову державу, в якій панували б рівність, свобода і добробут.
МЕТОД  «БЕСІДА»
-         Чи здійснив свою мрію Александр?
-         Чи завоював він «весь світ»?
-         Що ви вважаєте в його діяльності негативним?
-         А що позитивним?
-         Яке враження у вас склалося про цю людину?

Вчитель зачитує уривок з роботи Шифмана «Александр Македонський»
МЕТОД  «ЗАЙМИ  ПОЗИЦІЮ»

-         Чи змінилася ваша думка про Александра?
Його діяльність легко можна назвати негативною: пристрасть до надмірної влади, честолюбство, невиправдані насильства, вбивства... Проте, я б назвала Александра новатором, який заперечував відмінності між азіатами та греками, був творцем єдиної імперії та єдиної культури.

1У. Рефлексія. Підсумки

-         що ви запам»ятали з уроку:
-         Чи досягли поставленої мети?
-         Зробіть самооцінку своєї діяльності.

У. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний матеріал у підручнику, працювати з атласом та контурними картами.

Комментариев нет:

Отправить комментарий