суббота, 27 мая 2017 г.

Розробка уроку 9 клас. Всесвітня історія" Громадянська війна у США"



Клас: 9
Тема: США
Мета: Проаналізувати два шляхи ринкової революції США, територіальну експансію США на американському континенті. Встановити причини, хід та наслідки громадянської війни. Дати характеристику визначним особистостям цього періоду, зокрема Аврааму Лінкольну.
                Пояснити значення нових слів: фермер, скватер, плантаційне рабство, аболіціонізм, республіканці, демократи, конфедерація, резервація, громадянська війна, гомстед, експансія, Реконструкція.
                Розвивати логічне мислення, вміння виділяти головне з тексту підручника. Поширювати словниковий запас учнів.
                Виховувати інтерес до вивчення історії людства.
Обладнання: підручник, карта США
Тип уроку: комбінований

ХІД  УРОКУ:
  1. Організаційний момент
11. Актуалізація знань учнів

1.      Поясніть твердження
-         Англія – майстерня світу
-         Англія – батьківщина лібералізму
-         Англія – мачуха інших народів
-         Англія – світовий банкір.

2.      В чому полягала світова першість Англії в 50-60-ті рр Х1Хстоліття:
А) єдина країна, де відбувався промисловий переворот
Б) випереджала решту країн за технічним розвитком
В) англійські товари були найбільш конкурентноспроможнішими на світовому ринку
Г) заняття піратством
Д) здійснення основних міжнародних вантажних первезень
Е) за рівнем розвитку посідала 1 місце у світі
Ж) перетворилась на світовий фінансовий центр ( відповіді б,в,д,ж)

111. Новий матеріал
У 18 столітті Англія втратила в ході війни за незалежність величезну територію – англійські колдонії в Америці, які проголосили себе США – Сполученими Штатами Америки. Незалежна нова молода держава набирала швидкого темпу у розвитку капіталізму.
Причини швидкого розвитку:
-         гарний клімат
-         родючі землі
-         ліси
-         корисні копалини
-         малі військові витрати
-         океан як захист
-         постійний приплив емігрантів – піонери
-         зігнання індіанців у резервації
-         продаж індіанського землеволодіння
-         початки промислового виробництва ( 1790-перша мануфактура, 1810-20 мануфактур, 1814 – перша фабрика, 1816 – перший металургійний завод).

Проте, на відміну від «матері», США розвивалися чомусь двома різними шляхами. А причину цьому поясніть мені ви.

Південь – плантаційне рабство
Північ – розвиток фермерського господарства
ПІВНІЧ
-         американський шлях розвитку капіталізму – інтенсивність
-         перші бізнесмени у с\г – фермери – скваттери
-         відсутність рабства
-         заміна експлуатації найманою працею
-         вільна торгівля
ПІВДЕНЬ
-         половина населення – чорношкірі , завезені з Африки у 17-18 столітті рабами
-         плантаційне ведення с\г
-         екстенсивний шлях розвитку господарства
-         основна культура – бавовна
-         попит на бавовну в Англії породжував збільшення експлуатації
-         застарілі технології та форми організації праці
-         расизм – навність «нижчих» та «вищих» рас, «повноцінних» та «неповноцінних» народів; расизм використовували для розпалу ворожнечі серед рабів.
Робота з документами №1,№2 стор. 162 посібника «Усі...»
В америці розгорнувся аболіціоністський рух – рух за звільнення негрів.
Негри заявляли, що доки уряд у руках плантаторів, доти буде існувати рабство.
Фермери Півночі заявляли, що рабство Півдня гальмує загальний розвиток США.
Плантатори заявляли, що скасувавши рабство, економіка США занепаде, бо на плантаціях нікому буде працювати, отже, продукції не буде, прибутку теж.
Чи були спроби розв»язати цей «гордіїв вузол»?
Так, у 50-ті роки білий фермер, аболіціоніст Джон Браун зі своїми трьома синами, двома зятями та 23 однодумцями захопили склад зброї у Віргінії, але військо придушило це повстання. Брауна заарештували і повісили.
Справа залишалася за політиками. 1854року було створено Республіканську партію, до якої увійшли противники рабовласництва. Як не дивно це чути, але американські демократи були рабовласниками. На президентські вибори 1860року кожна партія висунула свого кандидата.
 Від республіканців висувався політичний діяч Авраам Лінкольн (1809-1865):
-          з родини бідного фермера
-          батько неосвічений
-          працював лісорубом, теслею, силачем
-          повага і довіра людей допомогли йому стати поштмейстером
-          вступив до адвокатського коледжу
-          став членом Конгресу США
-          став прихильником аболіціоністського руху
Його перемога на виборах президента означала розкол американців на два табори. Так у квітні 1861 року починається Громадянська війна. ( пояснення терміну)
Робота з документом №3 посібника «Усі...» стор. 163-164
Хронологія Громадянської війни

Дата
Подія



Результати війни:  ( учні читають текст та використовують метод «Ажурна пилка)

Як ви вважаєте, яких мотивів в аболіціонізмі було більше – економічних чи моральних?

1У. Підведення підсумку уроку
У. Домашнє завдання: опрацювання параграфу    , вивчити нові слова.

Комментариев нет:

Отправить комментарий