суббота, 27 мая 2017 г.

Розробка уроку 9 клас.Історія України. "Українське мистецтво першої половини Х1Х століття"



Тема: Українське мистецтво першої половини Х1Х століття
Мета: визначити особливості розвитку українського мистецтва, схарактеризувавши основні тенденції розвитку музики, образотворчого мистецтва та архітектури; розвивати в учнів уміння працювати з документами, ілюстраціями, вміти аналізувати історичний матеріал, робити висновки і узагальнення; розвивати навички усного мовлення, вміння складати зв»язну та послідовну розповідь; виховувати в учнів естетичні смаки й уподобання.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: документи, портрети діячів мистецтва, ілюстрації

ХІД  УРОКУ:

  1. Організаційний момент

11. Актуалізація опорних знань учнів

Завдання:
  1. Назвіть найважливіші досягнення українського мистецтва другої половини 18століття.
  2. Яких відомих діячів українського мистецтва цього часу ви можете виділити? Чому?
  3. Подумайте, які основні тенденції суспільного розвитку п.п.Х1Хст вплинули на розвиток українського мистецтва?

111. Мотивація навчальної діяльності

Українська культура п.п.Х1Хстоліття збагатилася й досягненнями українського мистецтва. Із здобутками українського мистецтва з провідними українськими художниками, композиторами та їхніми творами ми й познайомимося на цьому уроці.

1У. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Цей урок проходить у формі конференції, на якій учні повинні представити свої проекти. На попередньому уроці вони були сформовані у 3 групи, які отримали завдання підготувати проекти за певними темами. Результатами роботи учнів є їх презентації. Склад учасників конференції:
Головуючий – вчитель
Експерти – керівники груп
Учнівське журі – 2 учні
Слухачі – учні, які не брали участь у проектах.
Сценарій конференції:
  1. учитель відкриває конференцію, керує її роботою, бере участь в обговоренні питань.
  2. заслуховуються виступи груп, проходить презентація проектув, в ході якої діти характеризують розвиток мистецтва п.п.Х1Хстоліття. Від групи може виступати один або декілька учнів.
  3. Експерти доповнюють відповіді членів їх груп.
  4. запитання можуть ставити всі присутні.
  5. наприкінці уроку журі визначає найкращий проект і мотивує своє рішення.
  6. учитель виставляє оцінки за урок всім активним учасникам конференції.

1-а група презентує свій проект «Розвиток музичного мистецтва»

  1. Розгляд ілюстрації, на якій зображено найбільш відомого кобзаря України Остапа Вересая. Складається розповідь про розвиток музичного фольклору на Україні в п.п. Х1Хст.
  2. Охарактеризовується професійне музичне мистецтво в Україні.

2-а група презентує проект «Розвиток образотворчого мистецтва»

  1. Називаються провідні художники п.п.Х1Хст. та представляються їх твори.
  2. Розповідь про відомого портретисти Василя Тропініна. Розглядаються його роботи та пояснюється, як на його картинах відтворено українське життя.
  3. Тематика творів живопису Т.Г.Шевченка. Чому саме така тема була провідною у роботах художника?

3-я група презентує проект «Розвиток архітектури»

Завдання для всього класу – робота з джерелами:

З опису подорожі 1844року Галичиною чеського письменника К.Запа
«Архітектурний стиль русинських селянських церков, найчастіше дерев»яних, є оригінальний і дуже мальовничий. Рідко яка не має прегарної бані; часто триповерхові бані, з яких середня вища й гарніша. Коло церкви стоїть дерев»яна дзвіниця, скрізь одного взірця, звичайно трохи привітніша, ніж більшість дерев»яних дзвіниць старих костьолів у Чехії. Всі ці дерев»яні церкви бувають творінням простих теслярів, які також чимало прикладають рук до різб»ярського мистецтва прикрас Храму Божого. Внутрішній вигляд такої церкви буває кращий за всі сподівання; спеціально на іконостасі знаходиться мистецька різьба, ясного кольору, позолочена й пофарбована» (Сарбей В.Г.Історія УкраїниХ1Х-початку ХХ ст.-К.:Генеза,1996.-С.102)

Завдання:
-         як даний документ характеризує розвиток архітектури на українських землях?
-         Які архітектурні деталі дерев»яних церков в Україні викликали захоплення у чеського подорожнього і що вразило його в будівничих?

Із записок німецького вченого Й.Коля
«Українці живуть у чисто утриманих хатах, що до тебе всміхаються. Вони не вдовольняються тим, що кожного тижня їх миють, але що два тижні їх білять. Тому їх хати виглядають білі, неначе свіжовибілене полотно... Я був вражений їх хатою. Лише б пожити у цій чепурненькій світлиці! Надворі було дуже жарко, а тут мило й прохолодно. Повітря було гарне, свіже, запашне. Земля була вкрита травою, а на стінах – зілля. Все було чисте та чепурне. Щодо цього, я не можу нахвалитися українцями, якщо рівняти їх із поляками та москалями». (Жигаленко О.Куди ведеш чумацький шлях? Книга для читання з українського народознавства.-Полтава:Полтавський літератор,1993.-с.15)

Завдання:
-         що вразило німецького мандрівника під час подорожі Україною?
-         Що ви можете сказати про особливості архітектурної забудови українського села?


Робота з ілюстраціями

Учням надається зображення палацу П.Галагана в с.Сокиринці на Чернігівщині та будинок губернатора в Чернігові.

Завдання:
-         розгляньте архітектурні споруди та визначте прийоми, які використали архітектори?
-         Що ви можете сказати про осоливості розвитку української архітектури?

У.Узагальнення та систематизація знань учнів
Учням пропонується документ та завдання до нього.
Із записок німецького вченого Гакстгавзена

«Українці – це поетичний, багатий уявленням народ, і тому легко собі уявити, як багато народних пісень та переказів у них збереглося. Вони мають великі здібності до мистецтва, а до співу в них дзвінкий голос, чутливе вухо і пам»ять... Незрівнянно більше, ніж у москалів, розвинене в українців й естетичне почуття. Вони мають також талант до малюнків і живопису.»

Завдання:
-         яке враження справив на вас цей документ?
-         Як ви думаєте, на чому засноване твердження про те, що в українців більше розвинене естетичне почуття?

У1. Домашнє завдання

  1. Опрацювати підручник
  2. Повторити матеріал всієї теми, підготуватися до узагальнюючого уроку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий