суббота, 27 мая 2017 г.

РОзробка уроку 11 клас. Всесвітня історія. "Причини і початок Другої світової війни. Події 1939-1941рр."



Тема: Причини і початок Другої світової війни. Події 1939-1941рр.
Мета:  розкрити причини і характер Другої світової війни; охарактеризувати хід бойових дій у 1939-1941рр; показати причини успіхів Німеччини на першому етапі війни;
            Формувати в учнів навички аналізу, вміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах;
            Сприяти вихованню патріотизму, національної свідомості та гідності.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: карта  світу, атласи, підручник.
Основні поняття і терміни: «бліцкріг», агресія, Друга світова війна, окупація, «зимова війна», плани операцій «Вайс», «Грюнг», «Морський лев».

Основні дати:
1 вересня 1939р – початок Другої світової війни
Листопад 1939р – прийняття Західної України і Західної Білорусі до складу СРСР
Листопад 1939-березень 1940р – війна між СРСР та Фінляндією
Червень 1940р – приєднання Бесарабії, Північної Буковини до СРСР
Серпень 1940р – приєднання Латвії, Литви та Естонії до СРСР
27 вересня 1940р – укладення Троїстого пакту між Німеччиною, Італією та Японією.

ХІД  УРОКУ:

  1. Організаційний момент
11. Мотивація навчальної діяльності

Історія людства знає безліч війн. Але дві з них масштабами руйнувань і людських втрат не мають рівних. Це Перша та Друга світові війни. Обидві вони пов»язані із ХХ ст, і в них брали участь усі найбільші держави світу. Обидві війни прийшли з Німеччини, основні бойові дії розгорнулися в Європі.

111. Вивчення нового матеріалу

  1. Причини , характер та періодизація Другої світової війни.

МЕТОД «ПРЕС»

Учні згадують основні рішення Версальської системи та реакцію на них Гітлера в 30-х роках. Випрацьовуються основні причини та передумови війни:
1.      Несправедливість Версальської системи поставила багато народів у принизливе становище, що сприяло приходу до влади сил, які прагнули до реваншу. Найбільшою мірою це проявилося у політиці Німеччини, Італії, Японії. Вони і стали паліями війни.
2.      Економічна криза 30-х років загострила суперечності між країнами світу.
3.      Політика урядів Англії та Франції, спрямована на «умиротворення» агресора, а також «ізоляція» США
4.      Підписання СРСР пакта із Німеччино. І таємногопротоколу до нього, відкривши цим самим шлях Німеччині для нападу на Польщу.
Характер війни:

Головна мета – завоювання світового панування. З одного боку війна була загарбницькою. Для країн, які зазанали агресії війна була справедливою. Найскладніше визначити характер війни стосовно СРСР. У період із 17.09.1939 до 22.06.1941рр він сам виступав у ролі агресора, приєднавши до себе значні території. Але після нападу Німеччини на СРСР виніс на собі основний тягар боротьби, і війна мала для нього справедливий характер.

Періодизація Другої світової війни:

Існують різні історичні концепції періодизації Другої світової війни. Найбільш відомими є два варіанти, які я вам презентую

1 варіант

1 – 1 вересня 1939-21 червня 1941р
11 – 22 червня 1941 – 18 листопада 1942р
111 – 19 листопада 1942-грудень 1943р
1У – 1 січня 1944р – 8 травня 1945р
У – 9 травня – 2 вересня 1945р

11 варіант

1 вересня 1939р – 22 червня 1941р
11 – 22 червня 1941р – 19 листопада 1942рр
19 листопада 1942 – 6 червня 1944р
6 червня 1944 – 8 травня 1945р
8 травня – 2 вересня 1945р

При виченні краще використовувати перший варіант періодизації.

МЕТОД  «РОБОТА  У  ПАРАХ»

Заздалегідь пари учнів отримали індивідуальні завдання: розкрити питання та працювати з картою. Вони виступають перед іншими учнями, які працюють із хронологічною табличкою:

Дата
Подія
Результат
Історичне значення





Виступи пар:
  1. Напад Німеччини на Польщу (операція «Вайс»)
  2. «Дивна війна»
  3. Напад СРСР на Фінляднію («Зимова війна»)
  4. Окупація Німеччиною Данії, Норвегії, Бельгії, Люксембургу.
  5. Поразка Франції
  6. Доля Західної України, Західної Білорусії, Бесарабії, держав Прибалтики.
  7. Зміцнення фашистського блоку. Відносини між СРСР і Німеччиною
  8. Повітряна війна над Англією. Боротьба за Атлантику.
  9. Фашистська агресія в Північній Африці.
  10. Фашистська агресія на Балканах.

МЕТОД «АЖУРНА ПИЛКА»

Учні читають вголос текст підручника, де визначаються причини перемог Німеччини у 1939-1941рр і виписують в зошити ці причини:

  • Застосування Німеччиною концепції «бліцкрігу», що давало їй перевагу навіть за умови наявності у противника переваги в силі
  • Чітка взаємодія родів військ німецької армії, особливо танків і авіації
  • Передача оборонної ініціативи Німеччині Англією та Францією
  • Уникнення Німеччини від ведення війни на два фронти
  • Мобілізація всіх ресурсів Німеччини на війну

1У. Узагальнення

-         Які були причини та передумови Другой світової війни?
-         Поясніть термін «дивна війна».
-         Покажіть на карті країни Європи, які були окуповані Німеччиною.
-         Чому Німеччині вдалося за короткий час встановити своє панування в Європі?

У. Підсумки уроку. Оцінювання виступів і роботи пар.
ВПРАВА «ВІТЕР ДМЕ ДЛЯ ТИХ, ХТО...»
  1. задоволений сьогоднішньою роботою
  2. не задоволений
  3. кому важко визначити свій емоційний стан
  4. хто чогось навчивсь
  5. працював творчо
  6. хто втомився
У1. Домашнє завдання:

  1. Опрацювати параграф підручника
  2. підготувати творче завдання «Розгром Франції у розповіді очевидців», «Розповідь про перебіг війни учасника радянсько-фінської війни».


























Тема: Сталінградська битва – корінний перелом у ході Другої світової війни.
Мета:  ознайомитися із етапами, ходом та результатами Сталінградської битви; довести, що ця битва поклала початок корінному перелому у ході Другої світової війни;
            Розвивати вміння учнів аналізувати, робити висновки, працювати з картою;
            Виховувати патріотизм на прикладах подвигів М.Панікахі, М.Сердюкова, Я.Павлова.

Тип уроку: урок вивчення нових знань із використанням комп»ютерних технологій

Обладнання: карта «СРСР в роки Великої Вітчизняної війни», виставка книжок, присвячених Сталінградській битві, перезентація зі слайдами «Сталінградська битва».

Поняття та терміни: корінний перелом, антигітлерівська коаліція, операції «Уран», «Сатурн», «Кільце»

Основні дати:
17 липня 1942-2 лютого 1943 – Сталінградська битва
23 жовтня – 3 листопада 1943р – битва біля Ель-Аламейгу

ХІД  УРОКУ:

  1. Організаційний  момент.
ВПРАВА  «ТЕРМІНОЛОГІЯ»
Мета: удосконалення учнями навичок формування власних визначень понять і термінів : фашизм, нацизм, дискримінація, расизм, шовінізм, антагітлерівська коаліція.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Постановка проблеми уроку:

 У 1942 році відбулася подія, яку військові історики називають переломною, тому що вона вплинула на подальший хід Другої світової війни. Західні дослідники вважають такою подією битву біля Ель-Аламейну. Вітчизняні історики стверджують, що такою подією є Сталінградська битва.

ПРОБЛЕМА  УРОКУ: Яка із гіпотез дослідників є вірною?

1 слайд – Тема: «Сталінградська битва – початок корінного перелому в ході Другої світової війни»
2 слайд. – Епіграф:»Сам Сталінград став символом мужності, стійкості радянського народу і разом із цим символом найбільшого людського страждання...» Уінстон Черчілль.

-         Як ви можете пояснити словосполучення «корінний перелом»?
-         Корінний перелом – це перехват стратегічної ініціативи, перехід від оборони до наступу.
3 слайд – основні події корінного перелому:

-         Контрнаступ радянських військ під Сталінградом
-         Курська битва
-         Битва за Дніпро

4 слайд – Етапи Сталінградської битви:
 17 липня – 18 листопада 1942р – оборонні бої
18 листопада 1942р – 2 лютого 1943р – контрнаступ радянських військ під Сталінградом



МЕТОД « МОДЕЛЮВАННЯ  СИТУАЦІЇ»

Один з учнів від імені учасника Сталінградської битви дає оцінку цій події:
«Ця битва суттєво відрізняється від тих битв, в яких нам вже прийшлося зіштовхнутися із фашистами. Повітряний напад в ніч з 23 на 24 серпня був наймасованішим після 22 червня 1941року. В ньому взяли участь найкращі люфтваффе, 3 та 4 авіакорпуси Ріхтгоффена.Майже всі дерев»яні будівлі згоріли вщент.Пожежа була всю ніч, і було так світло, що можна було читати газету за 70 кілометрів від цього міста.Цим актом Гітлер планував вбити якомога більше мирних жителів міста, вивести із ладу міські служби, викликати паніку, деморалізувати захисників Сталінграду та влаштувати пожежу на шляху  військ, що відступають. В щоденнику офіцера 267 полку 94 дивізії Вільгельма Гофмана ми знайшли такий запис:
5 слайд – «Все місто охоплено пожежею. За наказом фюрера люфтваффе віддали його вогню. Так ім росіянам і треба, щоб припинили наступ».
Але наступ не зупинявся. Б»ючися та вмираючи, ми поклялися:»За Волгою для нас землі немає!». Нашою землею, нашим останнім кроком, останнім боєм і остннім подихом був Сталінградський берег, що був политий кров»ю.
6 – 9 слайди – фото Сталінградської битви, солдат
Коли долю Сталіграду вирішували вже хвилини, довогненого берега під бомбами та снарядами прорвалися з-за Волги пробиті осколками бронекатери. З них у воду кидалися гвардійці 31 стрілецької дивізії генерала Радимцева. Через 2 дні вони штурмом взяли Мамаєв курган, який тоді називали головною висотою Росії.
10 слайд – зі спогадів А.І.Радимцева:»...Відбивати висоту 102,0 нам прийшлося незрівняно меншими силами, ніж сили гітлерівців, які її займали... На кожен наш танк йшло 10 ворожих, на кожного нашого бійця наступало 10 фашистів, на кожен Як або Іл приходилося 10 «Міссершмітів» або «юнкерсів».У центрі міста на бетонній стіні написані слова «Здесь стояли насмерть гвардейци Радимцева. Вистояв, ми победили смерть».
Усі вони, учасники тієї битви,були героями. І ті, хто загинув у волзьких хвилях на вогненій переправі. І ті сміливці із полку майора Долгова, що першими почали штурм кургану. І лейтенант Чуприна, що підняв в атаку на крутий схил кургану бійців своєї роти..Простий, нічим не помітний Сталінградський будинок, який помітив на своїй карті фельдмаршал Паулюс як фортецю. Неприступною фортецею зробили цей будинок кілька солдатів під командуванням сержанта Я.Павлова і лейтенанта І.Арсеньєва. У них не вистачало боєприпасів, продовольства, води. Вони були майже відрізані від своїх і 58 днів відбивали напади ворога, прикривали спостережний пункт, що знаходився поруч. Невелика група радянських воїнів, боронячи цей будинок,  знищили стільки гітлерівців, скільки вони не втрачали під час взяття деяких великих європейських міст.
Про мужність наших захисників говорили самі німці. Ось що записав у своєму щоденнику один із німецьких солдатів:
11 слайд – «...Нам треба пройти до Волги тільки один кілометр, але ми його ніяк не можемо пройти. Ми ведемо боротьбу за кожен кілометр довше, ніж за всю Францію, але росіяни стоять як кам»яні глиби»
12 слайд – «1 вересня: невже росіяни дійсно збираються битися на самому березі Волги?
 Це безумство!
                        8 вересня:...безглузда впертість.
                        11 вересня: ... фанатики.
                        13 вересня:...дикі звірі!
                        16 вересня: Варварство...це не люди, а чорти.
27 жовтня: Росіяни – це не люди, а якісь залізні істоти.Вони ніколи не заморюються і не бояться вогню...
28 жовтня: кожен солдат відчуває себе переможеним»
Завдяки мужності ігероїзму захисників Сталінграду місто вдалося відстояти. Дивізія М.Батюка, що закріпилася на схилах Мамаєва кургана, відбивала по 10-12 ворожих атак кожен день.Ворог міг просунутися вперед лише на кілька метрів і тільки там, де вже не було живих батюковців. Чотири місяці безперервних боїв витримувала дивізія Батюка. «Ні кроку назад!»- стало клятвою захисників Сталінграду.
13-14 слайд – Михайло Панікаха – Вересневою ніччю батальйон морської піхоти, де служив Михайло срілком-бронебійцем, переправився через Волгу. Сім фашистських танків вони знищили, але якою ціною! Одна із пляшок із займаноб рідиною потрапила на одяг Михайла. Він зайнявся і пішов живим смолоскипом у весь зріст назустріч танку, розбив об нього другу пляшку і упав на моторну частину  машини... Подвиг Панікахе є у пам»ятнику – ансамблі на Мамаєвому кургані
15 слайд – Микола Серлюков... В атаці він закрив своїм тілом амбразуру ворожого дзоту
16 слайд – Михайло Пассар – снайпер, знищив 272 фашиста, загинув в бою
17 слайд – легендарний подвиг Гастелло повторив у небі над Волгою Володимир Землянський.. Солдати та офіцери, льотчики та танкісти, снайпери, розвідники, санітарні дружинниці... Вони відстояли місто на Волзі.

-         У чому ж історичне значення Сталінградської битви?
-          
18 слайд – Мабуть, кожен погодиться зі словами генерал-лейтенанта В.І.Чуйкова :»Але живуть і будуть жити в пам»яті народу билини про подвиги героїв Сталінграду. Билини, схожі на легенди».

МЕТОД «МОЗКОВИЙ  ШТУРМ»

-         Визначте причини, які на ваш погляд були основними для перемоги радянських військ.
А що ж відбувалося в цей період під Ель-Аламейном?

МЕТОД «МОДЕЛЮВАННЯ  СИТУАЦІЇ»

Розповідає англійський солдат:

«З 23 жовтня по 3 листопада 1942року наша  8-ма англійська армія, якою командував Монтгомері, почала наступ проти німецько-італійських військ на території Єгипту. Боїбули важкими. Ми змусили противників почати відступати з Єгипту. Військові дії у Африці вели проти нас 17 італійських та німецьких дивізій, а якщо порівняти з Європою, то на радянсько-німецькому фронті було 260 дивізій...»

Отже, яка ж з точок зору відносно корінного перелому у ході війни більш доконлива?

1У. Закріплення матеріалу, основних дат.
У. Домашнє завдання:
1. Опрацювати параграф підручника
2. Завдання для групової роботи «Особливості рухів Опору в окупованих європейських країнах в роки Другої світової війни»:
- Франція
- Італія
- Югославія
- Польща
- Греція
- Норвегія, Бельгія , Голандія

Тема:  Рух Опору в окупованих країнах Європи в роки Другої світової війни.
Мета: провести порівняльний аналіз рухів Опору у країнах Європи, що опинилися під фашистським гнітом; ознайомити учнів із основними напрямками руху Опору, його внесок у перемогу над фашизмом;
            Розвивати увагу, пам»ять, логічне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв»язки, уміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал;
            Виховувати учнів у дусі патріотизму, національної свідомості та гідності.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручник, хрестоматія, карта світу, атласи.

ХІД  УРОКУ

  1. Організаційний момент.
Учні класу сідають відповідно до того, яке завдання вони отримували наперед.
Кожна група грає роль учасників або свідків, або керівників руху Оаору конкретної європейської держави. Учні дають характеристику свого руху, вказують на слабкі та сильні сторони свого руху Опору, аналізують діяльність та результати боротьби.

11.  Мотивація навчальної діяльності.

-         Яку роль відіграв рух Опору в роки Другої світової війни та його внесок в перемогу над фашизмом?

111. Новий матеріал:

 СЛОВНИКОВА  РОБОТА:

РУХ  ОПОРУ – це визвольний рух проти фашизму та запроваджених ним порядків, за відновлення національної незалежності й державного суверенітету окупованих країн, а також країн фашистського блоку, за більш справедливий і декмократичний устрій після звільнення.

ФОРМИ  РУХУ  ОПОРУ:

  1. активна
  2. пасивна

ЗАРОДЖЕННЯ  РУХУ  ОПОРУ: Західна Європа, 1940рік

СОЦІАЛЬНА  БАЗА  РУХУ  ОПОРУ: робітники, селяни, службовці, представники інтелігенції, буржуазія.

ФОРМИ  БОРОТЬБИ:
-         перехід від пасивних до активних форм боротьби
-         антифашистська пропаганда та агітація
-         видання підпільної літератури
-         демонстрації, страйки
-         диверсії
-         саботаж
-         збройні напади
-         повстання
-         національно-визвольні війни
-         допомога іноземним робітникам, що були угнані в німеччину
-         допомога військовополоненим
-         збір і передача інформації
-         зрив військових постачань, порушення ритму воєнного виробництва
-         створення партизанських загонів та підпільних груп
-         створення масових організацій – Національних фронтів тощо.
1група- Франція:
-         1942-1943рр
-         Комуністи+соціалісти+профспілки+буржуазно-патріотичні угрупування = Національна Рада Опору
-         Керівник Шарль де Голль
-         Французькі партизани – МАКИ
-         Партійна приналежність не впливала на участь у русі Опору
-         Головне завдання: звільнення від нацизму.

2група – Італія:
-         Північна і Центральна Італія
-         Бойові загони – ГАРІБАЛЬДІЙСЬКІ  БРИГАДИ
-         Осінь 1943року
-         Координатори – Комітет національного звільнення, що складався із 6 антифашистських партій
-         Гірські райони проголосили себе «партизанською республікою»

3група – Югославія:
-         керівник – комуністична партія
-         листопад 1942року
-         Народно-визвольна армія під командуванням Й.Броз Тіто
-         Збройні формування – ЧЕТНИКИ ( «чета»-загін), керовані лондонським емігрантським урядом
-         Особливість руху – протиборство між партизанами Тіто і четниками

4 група – Польща:
- Армія Крайова, керована лондонським емігрантським урядом
- Армія Людова, створена польськими комуністами
- Ворожі відносини між собою, але єдина мета – боротьба з окупантами
- 1943р повстання у Варшавському гетто, де жили євреї (загинуло 76 тис. Чоловік)

5 група – Греція:
- Народно-визвольна армія
- народно- демократичні ради та комітети

6група – Норвегія, Бельгія, Голандія:
-         диверсії на судноверфях
-         перешкоди щодо відправлення товару до Німеччини
-         руйнація транспортних комунікацій
-         підпільна мережа



1У. Підсумок уроку. Оцінювання роботи груп.

Отже, патріотичний і антифашистський рух Опору зіграв видатну роль у перемозі над фашизмом. Його учасники обирали різні форми та методи боротьби з фашистами за свободу і незалежність своїх країн.У русі Опору брали участь люди різних політичних і релігійних поглядів: радикали, соціалісти, католики, православні, члени профспілок і безпартійні, представники різних рас і національностей, різних соціальних верств. Багатьом з них судилося віддати життя за Перемогу над ненависним ворогом.

У. Домашнє завдання:
1. опрацювати параграф підручника
2. підібрати інформацію про історичне значення відкриття 11 фронту в Європі.
3.підготувати репортаж з Тегеранської конференції
4. індивідуальні завдання «Звільнення Європи»


































Тема: Історичне значення  відкриття 11 фронту в Європі. Визволення Європи від фашизму.
Мета: проаналізувати результати Тегеранської конференції 1943року.Визначити історичне значення  відкриття 11 фронту в Європі.
      Розвивати вміння працювати з писемними історичними джерелами, матеріалами преси, картою.
      Виховувати інтерес до вивчення основних віх в історії людства.

Тип-уроку: лабораторно-практична робота

Обладнання: таблиця «Історичне значення відкриття 11 фронту в Європі», матеріали преси, писемні джерела, виступи учнів.

ХІД  УРОКУ:

1.      Організаційний момент
Всі учні сідають по колу, щоб було зручно спілкуватися з основної теми

  1. Мотивація навчальної діяльності:

-         Як би склалась доля європейських держав, як би не відбулася історична Тегеранська конференція.
-          
111. Новий матеріал

МЕТОД «РЕПОРТАЖ  З  МІСЦЯ  ПОДІЇ»

Учень готує інформацію про Тегеранську конференцію та подає цей матеріал так, ніби він репортер.
Основні моменти репортажу:

-         28 листопада – 1 грудня 1943року
-         Тегеран (Іран)
-         Глави урядів СРСР, США, Великобританії
-         Рішення: відкриття 11 фронту в Західній Європі (травень 1944р)
-         Домовленості про спільні дії у війні та повоєнна співпраця.

Виступи учнів з даного питання за допомогою попередньо опрацьованого матеріалу. Аналіз та підсумки почутого.

МЕТОД  «ЛІТОПИС»

Група учнів працювали над питанням «Звільнення Європи від фашизму». Презентують свої доробки. Роблять аналіз.

Розв»язання проблемної теми  МЕТОД  «МІКРОФОН».

1У. Підсумки уроку
У. Домашнє завдання:
Скласти інтерв»ю з учасником або свідком Тегеранської конференції

Тема: Завершення та підсумки Другої світової війни
Мета: порівняти роботу Кримської та Берлінської конференції, дати оцінку капітуляції Німеччини та розгрому Японії,
 вчити учнів зіставляти історичні події, аргументоваео, на основі історичних фактів обстоювати власні погляди; підбити підсумки, дати оцінки урокам Другої світової війни, продовжувати формувати в учнів здатність дававти оцінки історичним подіям;
виховувати інтерес до вивчення історії людства.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: карта, підручник, повідомлення учня.

Основні поняття: Кримська конференція, Берлінська конференція, капітуляція.

Основні дати та події:
4-11 лютого 1945р – Кримська конференція
25 квітня 1945р – конференція у Сан-Франциско
16 квітня – 4 травня 1945р – Берлінська операція
8 травня 1945р – капітуляція Німеччини
17 липня – 2 серпня 1945 – Берлінська конференція
2 вересня 1945р – капітуляція Японії
24 жовтня 1945р – створення ООН

ХІД  УРОКУ

  1. Організаційний момент
  1. Актуалізація опорних знань

МЕТОД  «ІСТОРИЧНИЙ  ДИКТАНТ»

  1. Коли було відкрито Другой фронт в Європі?
  2. На якому фронті – Західному чи Східному – наприкінці 1944р були зосереджені основні сили німецьких військ та їх союзників?
  3. Як називалась операція з визволення Білорусії від німецько-фашистських загарбників?
  4. Як називалась система німецьких оборонних споруд для запобігання висадці морського десанту союзників на континентальній частині Європи?
  5. Яка країна Східної Європи першою була визволена від фашистів?
  6. Яка операція отримала кодову назву «Оверлорд»?
  7. Хто організував Варшавське повстання 1944р?
  8. Якого року Крим було звільнено від фашистів?
  9. Як називалась операція зі звільнення Польщі від фашистів?
  10. У столицях  яких держав Східної Європи відбулися антифашистські повстання?
  11. Війська яких країн брали участь у визволенні Східної Європи?
  12. Яка країна Східної Європи наприкінці 1944р залишалась союзницею Німеччини?

111. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя із використанням карти

Наступ союзників у 1944р вкрай погіршив військово-стратегічне становище Німеччини. Переважна кількість німців знахрдилася на радянсько-німецькому фронті, який простягався від Балтійського моря до Дунаю і Югославії. Після успішно проведеної в січні-лютому 1945р Вісло-Одерської наступальної операції радянські війська перенесли воєнні дії на територію Німеччини, створивши загрозу для Берліна.
            Одночасно Червона армія розгромила південну групу військ німців, до 4 квітня 1945р було звільнено територію Угорщини. Німеччина втратила останнього союзника. 13 квітня 1945р звільнено Відень, почався наступ на південні райони Німеччини.
            На Західному фронті на початку квітня союзні війська взяли промисловий район Рур, до початку травня 1945р союзники визволили Італію.
            16 квітня 1945р радянська армія перейшла у наступ на Берлінському напрямку. Силами трьох фронтів – 1 і 11 Білоруських та 1 Українського, якими командували В.Жуков, К.Рокоссовський, І.Конєв. 25 квітня було оточено Берлін. Тижлень точилися запеклі бої в місті. 30 квітня Гітлер покінчив життя самогубством, а 2 травня берлінський гарнізон припинив опір..
            У той час на території Чехословаччини продовжувалися напружені бої. 5 травня 1945р в Празі вибухнуло збройне повстання. Повсталі попросили допомоги в радянського командування. У ніч на 9 травня 3-я та 4-а танкові армії 1 Українського фронту, здійснивши 80-кілометровий кидок, увійшли у Прагу. Велике угруповання німецьких військ було оточене й вимушене скласти зброю.Берлінська та Празька наступальні операції стали завершальними битвами в Європі.
            У ніч з 8 на 9 травня у передмісті Берліна в Карлхорсті перед представниками СРСР,США,Великої Британії та Франції генерал-фельдмаршал В.Кейтель від імені німецького уряду підписав Акт про беззастережну капітуляцію німецьких збройних сил. Війна в Європі закінчилась.

РОБОТА  З  ПІДРУЧНИКОМ   ПО  ВАРІАНТАХ

1 варіант – опрацьовує  матеріали Кримської конференції за схемою.
2 варіант – опрацьовує матеріали Берлінської операції за схемою.
Дані вносяться у табличку:

Дата проведення

Лідери країн-учасниць

Питання конференції:
Німецьке

Польське

Японське

Інше:
Питання мирних договорів із союзниками Німеччини

Основні принципи мирних договорів


Лідери варіантів характеризують рішення конференції, учні доповнюють. Учитель узагальнює наведені характеристики результатів конференцій.

На кінець 1944р США знищили японський флот, перемога на морі дала змогу США звільнити від японських військ Філіппіни та ряд тихоокеанських островів:
-         Весна 1945р- англійці вибили японців з Бірми
-         6 серпня 1945 – США скинули атомну бомбу на японське місто Хіросіму
-         9 серпня 1945 – США скинули атомну бомбу на японське місто Нагасакі
-         8 серпня 1945 – СРСР оголосив війну Японії
Основний удар радянські війська завдали по Квантунській армії, яка дислокувалася  у Маньчжурії, на Сахаліні, Курильських островах.
            Радянські війська Забайкальського, 1 та 11 Далекосхідних фронтів та монгольські з»єднання розгромили Квантунську армію протягом двох тижнів.
2 вересня 1945р у Токійській бухті на борту американського крейсера «Міссурі» у присутності представників країн, які брали участь у війні з Японією японський уряд підписав акт капітуляції.
Друга світова війна скінчилась.

РОБОТА  З  ДОКУМЕНТАМИ

1.      «Зі спогадів прем»єр-міністра Великої Британії В.Черчілля»
2.      «Про військове значення Хіросіми і Нагасакі»
3.      «Із радіозвернення імператора Хірохіто до японського народу»

ПРОБЛЕМНЕ   ПИТАННЯ: Чи існувала необхідність застосування атомної зброї США у війні з Японією?

МЕТОД  «МОЗКОВИЙ  ШТУРМ»

Учні висловлюють свої думки, обгрунтовують їх. На дошці записують всі ідеї у дві колонки: «Так» чи «Ні». Обговорюються відповіді і доходять спільного висновку.

РОБОТА  З  ІСТОРИЧНИМ  ДОКУМЕНТОМ

Втрати основних учасників Другої світової війни:

Країна
Втрати
Країна
Втрати
СРСР
27 млн
Югославія
1,7 млн
США
297 тис
Чехословаччина
317 тис
Англія
335 тис
Греція
170 тис
Франція
373 тис
Китай
Близько 20 млн
Бельгія
100 тис
Німеччина
13 млн
Нідерланди
256 тис
Італія
373 тис
Норвегія
13 тис
Японія
2млн230 тис
Польща
4,5-6,6 млн
Румунія
558 тис

Про що свідчать розміри втрат основних учасників Другої світової війни?

            25 квітня-26 червня 1945р у Сан-Франциско проходила установча конференція ООН, в якій брали участь 46 країн. 24 жовтня 1945р було затверджено Статут ООН, а ця дата вважається офіційною датою утворення ООН.
Мета організації – підтримка міжнародного миру і безпеки колективними заходами, розвиток дружніх стосунків і відносин між країнами, здійснення міжнародного співробітництва під час розв»язання проблем економічного, соціального та гуманітарного характеру.


111. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу

БЕСІДА  ЗА  ПИТАННЯМИ:

  1. Назвіть ключові події останнього етапу Другої світової війни.
  2. Який загальний підсумок Кримської та Берлінської конференцій?
  3. Як було розв»язане німецьке питання?
  4. Яку мету переслідували США, застосувавши атомну зброю проти Японії?
  5. Кому, на вашу думку, належить головна заслуга в перемозі в Другій світовій війні?
  6. Які основні підсумки війни?
  7. З якою метою було створено ООН?

1У. Домашнє завдання:

  1. Опрацювати параграф підручника
  2. скласти схему «Основні структури ООН та їх повноваження»
  3. підготуватися до тематичної атестації з теми «Друга світова війна 1939-1945рр».



































Тема: Узагальнюючий урок з теми «Друга світова війна» у вигляді історичної вікторини «Своя гра»
Мета: Узагальнити та підсумувати тематичний блок «Друга світова війна».

Правила проведення історичної вікторини: беруть участь три команди будь-якої чисельності, які обирають самостійно тему питання та його вартість.Право відповіді має та команда, яка першою підніме табличку із своєю назвою.Якщо команда дає правильну відповідь, на рахунок команди лягає певна кількість балів і команда далі обирає питання. Якщо відповідь невірна, ця сума знімається з команди, а право відповіді надається іншим командам.
                У грі зустрічаються моменти:
-          «Кіт у мішку» - ці питання можна передати іншій команді
-          «Своя гра» - вартість запитання може бути збільшена на всю суму, яку має команда

Військова техніка
100
200
300
400
500
Німецька армія
100
200
300
400
500
Полководці
100
200
300
400
500
Культура
100
200
300
400
500
Люди війни
100
200
300
400
500
Битви
100
200
300
400
500
Червоний прапор
зак
люч
ний
ра
унд

ПИТАННЯ   ВІКТОРИНИ

ВІЙСЬКОВА   ТЕХНІКА

100 балів
Як радянський народ ласкаво називав реактивну систему БМ-31-12? (Катюша)
200 балів
Як називалися німецькі автомати? ( Шмайсер)
300 балів
Хто сконструював середній танк Т-34? (Котін)
400 балів
Як називали «дитину» С.В.Ілюшина? («Летючий танк»)
500 балів
Просте виготовлення забезпечило автомату цього конструктора масове виробництво. З 1941р по 1945р  було зібрано 6 млн штук.Це абсолютний рекорд для срілецької зброї періоду Другої світової війни. Назвіть конструктора цього автомату? (Шпагін)

НІМЕЦЬКА   АРМІЯ

100балів
Що це за операція «Морський лев»? (висадка на британські острови)
200 балів
Як називалась німецька армія? (вермахт)
300 балів
Сателліт німецької армії, «Блакитний песець»? (Фінляндія)
400 балів
Назвіть план захоплення німецькою армією території Польщі? («Вайс»)
500 балів
Найтаємніший план німців, що передбачав вбивство Сталіна, Рузвельта, Черчілля? («Далекий стрибок»)

ПОЛКОВОДЦІ

100 балів
Хто командував обороною Брестської фортеці? (Гаврилов)
200 балів
Назвіть маршала-танка? (Конєв)
300 балів
Хто командував німецьким корпусом в Африці, «Лис пустелі»? (Роммель)
400 балів
Хто з білогвардійських генералів, після початку війни, виступив зі зверненням до російських емігрантів про всебічну допомогу Червоної Армії в боротьбі проти фашистів? (Денікін)
500 балів
Вскриття могили якого великого полководця 21 червня 1941 року стало однією з причин початку Великої Вітчизняної війни, за думкою вчених? (Тамерлана)

КУЛЬТУРА

100балів
Хто автор поеми «Василий Теркин»? (Твардрвський)
200балів
Як називається роман О.Фадєєва про підпільників Краснодону? («Молода гвардія»)
300балів
Вгадайте мелодію («Марш слов»янки»)
400балів
Кому присвячена поема Педера Хузангая «Таня» (Зої Космодем»янській)
500 балів
Назвіть автора слів пісні «Священная война»? (Лєбєдєв-Кумач)

ЛЮДИ   ВІЙНИ

100балів
Хто першим повторив подвиг Олександра Матросова? (Олександр Панкратов)
200 балів
Чий записник-щоденник став символом трагедії жителів блокадного Ленінграду? (Тетяни Савічевої)
300балів
Хто командував Другои фронтом? ( Ейзенхауер)
400балів
Поза очі вони його називали «Дід», а німці за його голову давали 100 тисяч марок (Ковпак)
500балів
Кого Гітлер важав головним ворогом №1 (диктора радіо Левітана)





БИТВИ

100балів
Яку назву мав план висадки союзницьких військ у Північній Франції? («Оверлорд»)
200балів
Поблизу якого села відбулася «танкова баталія» 12 липня 1943р ( Прохорівка)
300балів
Яка битва вважається крахом «бліцкрігу»?(Московська)
400балів
Яку звістку Черчілль в 1941 році сприйняв «з великою радістю»? ( напад японців на Пірл-Харбор)
500 балів
Як називалась радянська операція зі звільнення території Білорусії та Литви? ( «Багратіон»

ЧЕРВОНИЙ    ПРАПОР

Як довго продовжувалась Друга світова війна? (2194 дні)


ПІДСУМКИ  ГРИ

Вчитель підсумовує кількість балів і визначає переможця. Члени цієї команди отримують оцінку «11», другі – «10», треті – «9».

Домашнє завдання:

Написати міні-твір «Роль США у ході Другої світової війни»

Комментариев нет:

Отправить комментарий