суббота, 27 мая 2017 г.

Розробка уроку 10 клас. Правознавство "Право на працю в Україні"



Тема: Право на працю в Україні
Мета:  розкрити зміст понять «трудові відносини», «право на працю»;
            Формувати в учнів усвідомлення важливості права на працю в житті людини;
            Розвивати уміння мислити логічно, застосовувати на практиці здобуті знання та навички;
            Виховувати розуміння необхідності сумлінного ставлення до своїх обов»язків.

Обладнання та матеріали: Конституція України, Кодекс законів про працю, Закон України «Про господарські товариства» від 19.09.1991, Закон України «Про порядок вирішення трудових спорів» від 03.03.1998р, Закон України «Про оплату праці» від 24.03.1995р, Закон України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991р.

Поняття: трудове право, локальний нормативний акт, резюме, підприємницька діяльність, зайнятість.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу

ХІД  УРОКУ

1.      Організаційний етап
11. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

МЕТОД  «МІКРОФОН»
-         Що ти розумієш під поняттям «право на працю»?
-         Яку професію ти б хотів обрати? Чому саме її?

111. Вивчення нового матеріалу

ПЛАН
  1. Законодавство про трудові відносини
  2. Де шукати роботу?
  3. Право на підприємницьку  діяльність.

Розповідь вчителя:
-         визначення поняття «праця»
-         аналіз статті 43 Конституції України
-         знайомство із джерелами трудового права
-         формування поняття « локальний нормативний акт»

Стаття 1 Закону України «Про зайнятість населення» гласить:
Зайнятість – це діяльність людини, що пов»язана із задоволенням її особистих та суспільних потреб і, як правило, приносить їй прибуток у грошовій або іншій формі.

Працевлаштування – система організаційних, соціальних і економічних заходів, які спрямовані на забезпечення трудової зайнятості населення. Для влаштування на роботу можуть стати перешкодою відсутність вакансій та відсутність у претендента на роботу належної кваліфікації.
Щоб знайти роботу, доведеться обійти кілька фірм та агенцій; деякі з них запропонують скласти про себе резюме чи пройти співбесіду.

Резюме – письмовий опис професійного шляху певної особи, який має створити у роботодавця позитивне уявлення щодо неї. Резюме можна подати відразу в декілька місць особисто або відправити електронною поштою.
У резюме потрібно вказати:
-         ПІБ
-         Дата народження
-         Освіта, навчальний заклад
-         Назви підприємств, на яких працювали раніше
-         Знання іноземних мов
-         Професійні навички
-         Домашня адреса, номери телефонів
 ПАМ»ЯТКА: якщо вам пропонують внести певні кошти, залишити оригінали документів, то не слід налагоджувати відносини із такими установами.

Ви можете стати самі власником бізнесу. Це називається підприємницькою діяльністю.

ПД – самостійна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб»єктами господарювання з метою одержання прибутку.
Підприємцем може стати як людина так і група осіб, іноземці та особи без громадянства, не обмежені у правоздатності. Ставши підприємцем, ви зможете наймати працівників на роботу, укладаючи з ними трудові угоди, і ці відносини будуть регулюватися законодавством про працю.

1У. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів:

 ЕКСПРЕС-ОПИТУВАННЯ
-         Назвіть закони про працю, які діють у нашій державі
-         Як і де можна знайти роботу?
-         Який нормативно-правовий документ гарантує право на працю?
-         Які правовідносини називаються трудовими?
-         Яким, на вашу думку, повинен бути сучасний підприємець?

У. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ

МЕТОД «МОЗКОВА АТАКА»

Обмірковування висловів:
-         Праця породжує мудрість та чистоту. (Дені Дідро)
-         Жити – означає працювати. Праця є життям людини. (Вольтер)
-         Соромно людині, якщо їй радять у працелюбності наслідувати мурашку, подвійно соромно, якщо вона цієї поради не дотримується (З «Талмуду»)
-         Праця пом»якшує горе. (Цицерон)

У1. ПІДСУМКИ   УРОКУ  

Учитель разом з учнями робить висновки, що право на працю є одним із найважливіших для людини, оскільки визначає загальні умови її життя у суспільстві, являє собою основу її економічної самостійності.

У11. ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати відповідний параграф.
  2. Вивчити нові терміни
  3. Скласти резюме та записати його в зошит.

Комментариев нет:

Отправить комментарий