суббота, 27 мая 2017 г.

Усний журнал для учнів 7 класу "Здоров’я – це скарб"



Роздольська  загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів














Здоров’я – це скарб



Усний журнал для учнів 7 класу








Розробила і провела

Класний керівник
                                                                                                     Козлова Н.В.





 

 

 

 

 

Роздол, 2012


Тема: Здоров’я – це скарб.

Мета:

-         вчити здорового способу життя, свідома ставитися до свого здоров’я;

-         розвивати бажання вести активний спосіб життя, берегти, зміцнювати здоров’я;

-         виховувати хороші звички, бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу.
Обладнання:
-         малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя;
-         прислів’я;
-         приказки про здоров’я;
-         муляжі овочів та фруктів.


Хід уроку
І.Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми та мети.

Перша сторінка усного журналу “Від чого залежить здоров’я ”.

Учень:      Батьки всі хочуть й вчителі,
                  Щоб ми росли чудові.
                  І щоб ішли по цій землі
                  Розумні та здорові.
Учень:     Бо хворому немилий світ,
                 Усе йому байдуже.
                 То ж бережи з маленьких літ
                 Своє здоров’я друже!
Вчитель: Від чого залежить здоров’я?




50 % - спадковість;
20 % - стан навколишнього середовища;
20 % - спосіб життя;
10 % - медичне обслуговування.



     Зваж на те, що ти можеш значно вплинути на стан свого здоров’я, обравши здоровий спосіб життя.
     А як же зберегти своє здоров’я? Хто як міркує? (міркування дітей)

Учитель: Берегти здоров’я – це означає вести здоровий, активний спосіб життя; робити зарядку, ходити в походи, займатися фізичною працею, відвідувати спортивні секції, дотримуватися чистоти.
     Треба виробляти в собі хороші звички і уникати та позбавлятися шкідливих. (Діти уточнюють які звички хороші, а які погані). Розглянемо ілюстрації з прикладами здорового способу життя. (Діти ідуть у похід, заняття у спортивній секції).

Прислів’я про здоров’я:
1)      Не золото, а найдорожче.
2)      Чого хочеш – не купиш, а чого хочеш продати – не продаси.
3)      Здоровий не знає, який він багатий.
4)      Найбільше щастя у житті здоров’я.

Друга сторінка журналу. “Піклування держави про здоров’я народу.”

     Наша держава піклується про здоров’я народу. В статті 49 Конституції України сказано: “Кожен має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування. Держава дбає про розвиток фізичної культури і спорту, забезпечує санітарно – епідемічне благополуччя.”
    
     В країні збудовано багато лікарень, санаторіїв, будинків відпочинку. Та слід пам’ятати, що в першу чергу, людина сама відповідає за своє здоров’я і тільки сама може його зберегти.

Учень: Бути здоровим, друже, зможеш,
              Бо кожному це до снаги.
              Хвороби ти всі переможеш,
              Здоров’я мусиш зберегти.

Третя сторінка журналу.“ Як правильно треба їсти.”

Учень: Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
              Вживати поживне і тільки корисне.
              Не їсти надміру, не шкодити тілу
              І пам’ятати про вітаміни.
Загадки про овочі та фрукти:
1) Не стелюсь я шукати долі,
    Деруся вгору. Я...(квасолі).
2) Кругле, соковите,
    Сонцем налите.
     З гілочки котиться –
     У ротик проситься... (яблуко).
3) В темній я живу коморі,
    А коса моя надворі
    Гарбузова я сестриця
    Мене звати...(морковиця).
4) У вінку зеленолистім,
    У червоному намисті
    Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (калина).
5)      Ми цукрові, ми кормові.
     Є брати у нас столові.
     Ми зростаємо рядками
     Люди звуть нас...(буряками).
6)      Сидить Марушка
В семи кожушках;
Хто її роздягає,
Той сльози проливає.(цибуля).
7)      Ми зеленої всі масті
Всі довгасті, всі смугасті.
Прив’язали нас в рядках
На зелених ланцюжках.
Гарбуза ми сини й дочки
Звати як нас? (огірочки).
8)      Коли її кладуть на терези,
      Вона, немов на конкурсі краси.
      З румянами на щоках круглобока.
      Красуня, та на жаль, не синьоока.
      Зустрівшись з нею, дивуватись мушу
      Чому смачна й приваблива, така... (груша).

Учитель: Овочі і фрукти містять в собі вітаміни. Кожен вітамін має ім’я. А зараз ми з вами познайомимося з кожним вітаміном:
J     Вітамін А – стимулює ріст, розвиток шкіри, утворює в організмі бар'єр стійкості до інфекцій. Міститься у вершковому маслі, кропі, овочах, абрикоси.
J     Вітамін В1- діє на функції нервової системи, бере участь в обміні вуглеводів. Міститься в пшеничному хлібі, бобах, яйцях.
J     Вітамін В2 – сприяє утворенню гемоглобіну, регулює функції шлунково – кишкового тракту. Міститься в м’ясі, молочних продуктах.
J     Вітамін В6 –поліпшує кровотворення. Міститься в м’ясі, рибі, овочах та фруктах.
J     Вітамін С – підвищує стійкість до шкідливих впливів. Міститься в овочах, фруктах та ягодах. Велика кількість вітаміну С в лимоні, апельсині, шипшині.
J     Вітамін Д – бере участь у процесі всмоктування кальцію, утворенні кісткової тканини.
J     Вітамін Е – міститься в салаті, овочах, м’ясі, рослинних маслах.
J     Вітамін К – міститься в такому продукті, як печінка.

Учитель:
1.      Давайте діти серед муляжів рослин знайдемо рослини, які дуже багаті на вітаміни і надають допомогу при профілактиці і лікуванні простудних захворюваннях. (цибуля, часник, редька).
2.      Пригадайте, які лікарські рослини ви знаєте, що допомагають при лікуванні деяких хвороб? (липа, шипшина, звіробій, мити – й – мачуха).

Четверта сторінка журналу – “Шкідливі для здоров’я звички ”

     Що таке шкідливі звички? Шкідливі звички – це паління сигарет, вживання спиртних напоїв, наркотичних та токсичних речовин. Люді, які палять сигарети, п’ють спиртні напої, вживають наркотики та токсичні речовини, дуже швидко звикають до них і вже не можуть без цього обходитися. У них виробляється шкідлива звичка, яка переростає в хворобу. “Алкоголізм”, “наркоманія”, “токсикоманія” – це назви дуже небезпечних хвороб людей, які вживають спиртні напої, наркотики чи токсичні речовини.

П’ята сторінка журналу - “Поради друзів ”

     Сьогодні до вас завітав відомий лікар Іван Іванович Пігулкин (заходить дитина в одязі лікаря).
-         Добрий день, діти. Я хочу спочатку спитати чи знаєте ви які рослини України, які допомагають людині підтримувати своє здоров’я?
1)      Який кущ є символом України і одночасно лікарською рослиною? (калина).
2)      Яке дерево – лікар дало назву літньому місяцеві? (липень).
3)      Яке дерево застосовується в народній медицині повністю? (сосна).
4)      Яке дерево є символом України та оберегом рідного дому, має великі лікувальні властивості? (верба).
5)      Яке  дерево має лікувальні властивості, його плоди схожі на гриби? (дуб).
-         Діти, я дам вам декілька порад, якщо ви будете дотримуватися їх, здоров’я ваше буде міцним.
1)      Дотримуйтесь режиму дня.
2)      Раціонально харчуйтеся.
3)      Займайтеся фізкультурою і спортом.
4)      Загартовуйтеся.
-         Я вам дам рецепт вітамінного напою, щоб взимку і навесні ви краще себе почували.
     Три частини шипшини.
     Одна частина ягід смородини чи горобини.
     Три частини перетертої моркви.
     Одна частина кореня цикорію.
     Чотири частини плодів глоду.
Плюс літр окропу і тримати у теплі упродовж години. Потім процідити. Пити тричі на день по півстакана.

     Вам долать нові вершини,
     Ви – майбутнє України!
     Щоб творити і дерзати,
     То здоров’я треба мати.

ІІІ. Підсумок.

Учитель:- Ми перегорнули сторінку журналу “Здоров’я – це скарб.” Чому вас навчив цей усний журнал? (відповіді дітей).Якщо ви були уважні на протязі цього заходу, тоді ви легко розгадаєте цей кросворд.

1)      Лікарська рослина?
2)      Плоди якого дерева схожі на гриби?
3)      Оздоровчо –лікувальний заклад?
4)      Плоди садових дерев?
5)      Чим треба займатися, щоб менше хворіти?
6)      Що містять в собі овочі, фрукти, ягоди?
7)      Духмяна лікарська рослина?
8)      Полунуця, суниця, ожина, малина –це?




з
в
е
р
о
б
і
й
д
у
б

с
а
н
а
т
о
р
і
й


ф
р
у
к
т
и


с
п
о
р
т



в
і
т
а
м
і
н
и
м
'
я
т
а


я
г
о
д
и



Комментариев нет:

Отправить комментарий