суббота, 27 мая 2017 г.

Розробка уроку 9 клас.Правознавство "Права неповнолітніх у трудових відносинах"



Тема: Права неповнолітніх у трудових відносинах
Мета: ознайомити учнів із трудовими правами неповнолітніх;
Навчити складати резюме, заяву про прийом на роботу і звільнення з роботи;
Навчити аналізувати та застосовувати на практиці законодавство про працю неповнолітніх;
Виховувати повагу та шанобливе ставлення до суспільно корисної праці, активну громадянську позицію.

Обладнання та матеріали: Конституція України, Кодекс законів про працю, закони «Про оплату праці», «Про відпустки», «Про зайнятість населення», картки для виконання завдань.

Базові поняття і терміни: трудовий договір
Тип уроку: комбінований

ХІД  УРОКУ

1.      Організаційний етап

Перевірка домашнього завдання:

-         дайте визначення поняттям: трудовий договір, заробітна плата, трудова книжка
-         перевірка письмового завдання
-          МЕТОД  «МОДЕЛЮВАННЯ СИТУАЦІЇ ЗА ЗАВДАНИМ АЛГОРИТМОМ».
Три пари повинні розіграти рольову ситуацію про прийняття, звільнення з роботи та влаштування на роботу неповнолітнього.

11. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності:

МЕТОД  «ШУМОВА  ГРУПА».
Учні по 4 поділені на групи, які випрацьовують відповідь на основне проблемне  питання уроку:

-         Як закон допомагає реалізувати право на працю?

111. Вивчення нового матеріалу

Праця людини, її результат завжди цінувалися в суспільстві, визначали в ньому становище людини. Підлітки мають можливість набути професійних навичок, адаптуватися до трудової діяльності, зробити для себе правильний вибір щодо майбутньої професії. Залучення до праці є джерелом задоволення матеріальних і духовних потреб підлітків.
У законодавстві про працю зазначено, що діти не можуть працювати нарівні із дорослими. Особи, які не досягли 18 років, користуються пільгами, що встановлено законодавством України стосовно охорони праці, робочого часу тощо. Учні шкіл можуть працювати у вільний від навчання час після досягнення ними 15-річного віку за згодою одного із батьків або особи, що їх замінює, за умови, що робота не завдає шкоди здоров»ю підлітка.

МЕТОД «АЖУРНА ПИЛКА»

Учням необхідно проаналізувати текст частини 3 статті 188 Кодексу законів про працю і виписати вимоги щодо прийому на роботу дітей 14-річного віку.

Осіб, які не досягли 18 років, приймають на роботу тільки після попереднього медичного огляду. У подальшому неповнолітні працівники щорічно проходять обов»язковий медичний огляд, доки їм не виповниться 21 рік.

МЕТОД  «ІНТЕРВ»ЮВАННЯ»

Двоє учнів- журналістів заздалегідь під керівництвом вчителя підготували запитання, що стосуються особливості праці неповнолітніх. Один учень виконує роль юриста-консультанта, який і буде давати відповіді на запитання:
-         чи прирівнюються у  трудових правовідносинах повнолітні і неповнолітні працівники?
-         Чи встановлені  граничні норми  підняття та переміщення вантажів для неповнолітніх?
-         Якими є норми робочого часу під час навчання?
-         Якими є норми робочого часу під час канікул?
-         Як відбувається оплата праці неповнолітніх працівників?
-         Якою є відпустка неповнолітнього працівника?
-         У який період надається така відпустка?
-         Коли працівник може дізнатися про початок своєї відпустки?
-         Яким є механізм звільнення неповнолітнього працівника?
-         Чи можна приймати на роботу зі шкідливими, небезпечними умовами, на підземні роботи неповнолітніх ?
-         Чи дозволені нічні, надурочні роботи та роботи у вихідний день?
-         Хто має право вимагати розірвати трудовий договір між роботодавцем і неповнолітнім?

1У. Самостійна робота учнів

Учитель роздає картки для виконання самостійної роботи. Кожна картка містить одне завдання. Працюють на два варіанти:

  1. Сергій, учень 10 класу, був прийнятий на роботу вантажником до продуктового магазину. Чи правомірні дії адміністрації магазину?
  2. 17-річний юнак влаштувався на роботу. Які пільги щодо умов праці має надати йому адміністрація підприємства?

У. Підсумки уроку

- оцінювання самостійної роботи учнів
- аналіз роботи на уроці
У1. Домашнє завдання

  1. Повторити терміни: резюме, трудовий договір
  2. Опрацювати відповідний параграф
  3. Скласти заяву про прийняття на роботу

Комментариев нет:

Отправить комментарий