суббота, 27 мая 2017 г.

Виховна година "Залежність здоров»я від стану екологічного середовища. Поняття про навколишнє середовище. Сучасний екологічний стан навколишнього середовища."



Дата:
Тема: Залежність здоров»я від стану екологічного середовища. Поняття про навколишнє середовище.
Сучасний екологічний стан навколишнього середовища.

Мета: Встановити залежність пряму та опосередковану людського організму від екології природи та оточуючого середовища.
            Розкрити поняття «навколишнє середовище»
            Проаналізувати сучасний стан екологічної ситуації навколишнього середовища.
            Виховувати учнів  на принципах ведення здорового способу життя та  формам і методам захисту свого організму від впливу негативних проявів екологічної ситуації навколишнього середовища.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

1.Організаційний момент
11. Актуалізація опорних знань:
- Як ви розумієте поняття «навколишнє середовище»?
- Яким чином навколишнє середовище впливає на наш організм?
- Як ви можете пояснити поняття «екологічна криза»?
- Доберіть синонім до терміну «криза». ( катастрофа)

111. Мотивація навчальної діяльності:

Сьогодні наше заняття присвячено екологічним проблемам сучасності. Про екологію ми часто чуємо з газет, радіо, телебачення та інших джерел інформації. Що занапастило нашу екологію? На жаль, це інтенсивний розвиток сучасного виробництва, який приніс людині не тільки величезну користь, а й завдав серйозних збитків. Сьогодні перед людством стоїть реальна загроза екологічної кризи, наслідок якої – катастрофічне зниження якості нашого здоров»я. Сьогодні середовище забруднено чи не усіма елементами таблиці Менделєєва. Екологічна рівновага порушена викидами – 200 млн.тон оксиду вуглецю, 145 млн.тон диоксиду сірки, 700 млн.куб.м техногенних і побутових газів.
         В Україні, за даними Інституту медицини праці Академії медичних наук України, промисловими джерелами щорічно викидається в атмосферу бульше 10 млн.тон токсичних хімічних сполук, скидається у водойми 2,5 млрд. куб.м забруднених стічних вод. У 43 містах, де проживає 30% усього населення України, рівень забруднення повітря значно перевищує гранично допустимі концентрації.

-         Згадайте, що таке смог?
-         У 1952 році за тиждень у Лондоні від великого «лондонського туману» померли 4000 чоловік.
-         У 1962 році така катастрофа повторилася, загинули 750 жителів Лондона.

Екологічні катастрофи класифікуються за своїм походженням:

КАТАСТРОФИ
ПРИРОДНОГО ПОХОДЖЕННЯ

Геологічні                  Метеорологічні                   Гідрологічні

КАТАСТРОФИ
ТЕХНОГЕНОГО ПОХОДЖЕННЯ

Промислові                                   Сільськогосподарські

         Які наслідки екологічних катастроф вам відомі? ( бронхіт – 3%, емфізема – 1%, астма – 4%, рак легенів – спостерігається у районах концентрації мідних, свинцевих, цинкових плавильних і очисних заводів)


ОСНОВНІ    ФАКТОРИ   ЗАБРУДНЕННЯ   НАВКОЛИШНЬОГО   СЕРЕДОВИЩА

1.     ВИКИДИ ХІМІЧНИХ СПОЛУК ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ ( У ПОВІТРЯ, ГРУНТ, ВОДУ)
2.     РАДІОАКТИВНІ ВИКИДИ
3.     ЗАБРУДНЕННЯ МІНЕРАЛЬНИМИ ДОБРИВАМИ, ПЕСТИЦИДАМИ, ОТРУТОХІМІКАТАМИ
4.     ВИХЛОПИ АВТОМОБІЛЯ
5.     СТІЧНІ ВОДИ


1У. Закріплення матеріалу
У. Домашнє завдання: добрати статистичні матеріали про стан здоров»я населення в екологічно несприятливих регіонах України, зокрема у Запорізькій області – центрі машинобудування та металургії.



Дата:
Тема: Залежність здоров»я  від стану навколишнього середовища.
Мета: Ознайомити учнів із кілкома шляхами зниження забруднення навколишнього середовища.
            Розглянути актуальні питання державної політики в галузі екології.
            Проаналізувати перелік екологічно небезпечних промислових об»єктів.
            Розвивати вміння брати інтерв»ю з особами, які безпосередньо здійснюють контроль за станом навколишнього середовища на території Роздольської сільської ради.
            Виховувати екологічну культуру учнів.

ХІД  ЗАНЯТТЯ

1.    Організаційний момент
2.    Актуалізація опорних знань учнів:
-         Як ви виконали домашнє завдання з добору статистичного матеріалу? (обговорення)
3.    Мотивація навчальної діяльності: людина багато віків нещадно експлуатувала природу і сьогодні цей процес триває. Багато вчених пророкують глобальну екологічну катастрофу на Землі, у результаті якої існування, можливість вижити  в людей буде обмежена.

Запитання нашого заняття: Чому, знаючи про все це, люди не поспішають виправити свої помилки?

НАПРЯМКИ  ПОШУКУ
 РОЗВ»ЯЗАННЯ  ЕКОЛОГІЧНОЇ ПРОБЛЕМИ

-         Створення альтернативних джерел електроенергії;
-         Розробка нових методів очищення стічних вод;
-         Розробка нових методів очищення речовин;
-         Система заходів щодо збереження лісів, грунтів, водойм;

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ:
1 ГРУПА: пропонують різні  способи використання пластикових пляшок
11 ГРУПА: пропонують різіні способи  використання поліетиленових пакетів.

-         Які служби в нашій країні займаються забезпеченням охорони навколишнього середовища? Які функції вони виконують?
Сьогодні досвід багатьої промислово розвинених країн в галузі екологічної політики показує, що необхідний суворий державний контроль за збереженням навколишнього середовища. Найбільш актуальні питання державної політики в цій галузі пов»язані з такими:

1.                   Припинення субсидування державою ресурсоємних, багатовідходних виробництв.
2.                   Запровадження політики штрафів за надмірне споживання природних ресурсів, забруднення навколишнього середовища, а також, за перевищення встановлених норм на відходи виробництва.
3.                   Введення екологічного страхування підприємств.

Які підприємства є екологічно  небезпечними:

-         атомна промиловість та енергетика
-         біохімічне, біотехнічне, фармацевтичне виробництва
-         обробка, транспортування, збереження небезпечних промислових відходів
-         коксохімія, нафтохімія, нафтопереробка
-         переробка природного газу
-         хімічна промисловість
-         металургія
-         виробництво мінеральних добрив, отрутохімікатів
-         знищення боєприпасів
-         виробництво електроенергії на базі органічного палива
-         виробництво азбесту, скла, цементу, целюлози
-         збереження, транспортування горючих, токсичних, вибухонебезпечних речовин, що утворюють отруйні продукти згоряння і пилові вибухи.

Закріплення матеріалу
У. Домашнє завдання: взяти інтерв»ю у голови сільради про здійснення контролю за станом навколишнього середовища.

Комментариев нет:

Отправить комментарий