суббота, 27 мая 2017 г.

Сценарій "Права дитини"



Ведуча: Добрий день, діти! Сьогодні ми з вами будемо подорожувати сторінками важливої, цікавої та серйозної книги: вона розповідає про права, які надаються кожній дитині з моменту її появи на світ. (Намагається відкрити книгу)

Незнайко: Ха-ха! Вона хоче відкрити книгу! Не відкриє!

Знайко: Відкриє!

Незнайко: Давай посперечаємося, що ні!

Знайко: Давай! Кажу – відкриє! (виходять до ведучої)

Незнайко: Що, не можете відкрити книгу?

Ведуча: Так, не можу! Що ж робити? Свято почалося, діти чекають, гості запрошені. Може ви допоможете?

Знайко: Марно! Потрібен ключ. А він є лише у Буратіно. Давайте, діти його покличемо!

Діти: Бу-ра-ті-но!

Буратіно: Хто це мені завжає читати? Я ж вчу абетку! Ну що тут у вас?

Ведуча: Буратіно, нам потрібен твій золотий ключик, щоб відімкнути цю книгу,це дуже важливо для нас! (Буратіно дістає ключик, читає :»КОНВЕНЦІЯ  ПРО  ПРАВА  ДИТИНИ», намагається відкрити книгу, але )

Буратіно: Ні, мій ключик не підходить. Знайко, виручай! Тільки ти знаєш як врятувати ситуацію.

Знайко: Добре, знаю я, що книга відкриється сама, але для тих, хто доведе, що знає свої права. Діти, ви знаєте, які у вас є права? То як, спробуймо?

Виступають діти – 13 віршиків, 13 малюнків, 13 слайдів.

Пісня Оксани Білозір «Неповторна кожна людина»


















Ведуча: Які ви молодці! Мені дуже приємно, що у мене такі гарні, освічені діти.

Незнайко: Дивіться, Дивіться, книга сама розкрилася!

Знайко: Це означає, що діти все вірно розповіли!

Незнайко: А давай перевіримо, чи все вони запам»ятали вірно?

Знайко: Давай, пропоную пограти у гру «Удав». Ось такі правила цієї гри: на підлозі розкладено прямокутники у формі удава. Діти діляться на дві команди: команда Буратіно і команда Незнайка. Кожен учасник по черзі кидає кубік і просувається по «удаву», якщо дає вірну відповідь. Починаємо гру.
-         В якій казці сім»я жаб вкрала  дівчинку? (Дюймовочка)
-         Цей казковий герой без дозволу батьків покотився на прогулянку за що й поплатився своїм життям ( Колобок)
-         Цього хлопчика обікрали хитрюща лисиця і брехливий сліпий кіт (Буратіно)
-         Ця дівчинка розмовляла з незнайомцями, сама ходила по лісі, доки її не з»їв Сірий вовк (Червона шапочка)
-         У цій казці старуха пригостила дівчину отруєним яблуком («Казка про мертву царівну та сім богатирів»)
-         Як прозвали жабу, яка весь час реалізовувала своє право на свободу вільного пересування? (Жаба-мандрівниця)
-         Ця володарка снігу і криги скоїла злочин – вона викрала дитину, як її ім»я? (Снігова королева)
-         Ця дівчинка увійшла в чужий будинок, з»їла кашу господарів та ще й подрімала на чужих кроватях? (Маша)
-         Героїня цієї казки цілими днями тяжко працювала – терла підлогу, мила брудний посуд, садила рози, перебирала квасолю і боби (Золушка)
-         У цій казці героїню змусили шукати у лютий мороз  під снігом весняні квіти (12 місяців)
-         Скількох козенят обманув Вовк? (семеро)
-         А цього хлопчика-цибулинку посадили несправедливо до в»язниці (Чіпполіно)
-         У Зайчика була хатка лубяна, а у неї – крижана (Лисиця)
-         Як називається казка, в якій останнім прийшов Ведмідь і все зіпсував
( Теремок)

Ведуча: Отже, першою до фінішу прийшла команда ............... . Але у цій грі немає тих, хто програв, тому що в народі кажуть: «Сказка –ложь, да в ней намек, добрім молодцам урок». Візьмеммо уроки для себе, запам»ятаймо, які ми маємо права і що ніхто не може їх порушити або відібрати.
(Грає музика. На середині залу з»являються казкові герої.)
Ведуча:
Добрий день! А що це ви всі завітали до нас?

Буратіно: Ось, вирішили прийти до вас, щоб ви допомогли нам вирішити наші питання, тому що дехто не знає про Конвенцію про права дитини.


Ведуча: Отже, розкажіть нам свої проблеми. А ми спробуємо їх розв»язати.

Буратіно: Пам»ятаєте Карабаса Барабаса?Які злочини проти мене він здійснив, тільки згадати -  він відніс мене у комору театру, повісив на гвіздок, а коли я заявив йому, що він порушує мої права, то він пригрозив кинути мене до комину і приготувати із мене жарке !

Ведуча: Так, згодна, це знущання над дитиною. Карабас Барабас порушив статтю 4 Загальної декларації прав людини, де зазначено, що ніхто не повинен утримуватися у рабстві або у неволі, бо рабство та работоргівля заборонені! 

Іванушка-дурачок: У мене ситуація не краща! Баба Яга хотіла приготувати мене на обід! 
  
Баба-Яга: Іванушка теж добрий, я теж можу на нього поскаржитися до суду! Він хитрістю заманив мене на сковорідку і посадив до розпеченої печі! Ніякий він не дурак! Все він добре знає!

Ведуча: У статті 5 Декларації прав дитини зазначено, що ніхто не повинен підпадати під жорстокі тортури, нелюдські та принижуючі дії, навіть, такі злісні старухи як ти, Баба Яга!   А до суду може звернутися будь-хто, тому що стаття 8  проголошує право будь-кого звертатися до суду на захист своїх прав і свобод.

Василіса Прекрасна: Рєбятушки, помогите мне, Кощей Бессмертній  силой заманил меня  и похитил из родительского дома, запер меня в неприступной башне и силой хотел на мне жениться. А я его не люблю.

Ведуча: Згодна, Кощей винен. Він порушив статтю 12, яка закріплює право на недоторканність житла, гарантує захист особистого життя і невтручання до нього.

Баба Яга:  Замовкни, Васіліса! Я буду адвокатом Кощея, подумаєш, вкрав він тебе! Та я сплю та мрію, щоб мене вкрали та золотом осипали! Бач, яка принцеса знайшлася, волі їй надай! Не винний Кощей та й годі!

Василіса: Нет, виноват! Ти, Баба-Яга – дремучая, неграмотная, законов не знаешь, вот и говоришь, что Кощей не виноват! А он нарушил мои права и должен бить наказан.

Баба Яга: Добре, добре. Може я й не знаю законів, але ви теж хороші. Пожалійте Кощеюшку! Він же закохався! Давайте збережемо йому життя!

Василіса: Я согласна,  пусть живет себе и над златом чахнет в одиночестве, а мне свобода милее. Только пусть впредь читает закони и учит права.

Буратіно: Ох, який же я глупий! Папа Карло подарував мені абетку, а я так і не пішов до школи! Тому мене й обікрали Аліса і Базіліо. Тепер я ходжу до школи і знаю свої права.

Ведуча: Запам»ятай, що Декларація проголошує в статті 17 право кожної людини володіти своїм майном і ніхто не може бути позбавлений цього права.



Ведуча: Любі наші казкові герої! Дорогі мої діти! Пам»ятайте,

Декларація – це книга з оголошенням всіх прав
Це права дітей, звичайно, треба, щоб усяк їх знав. (передає книгу)

Знайка:          Знайте, що усі ми рівні
              Від народження в правах
              І людина – змалку вільна,
              Наче в небі синім птах.



Незнайка:      Знайте ж змалечку, всіх діток треба вчить, оберігать,
              І ніхто в усьому світі їх не сміє ображать.

Баба-Яга:      Треба дітям всього світу не сваритись, а дружить,
              І по правилах хороших, по закону треба жить.

Ведуча: Діти, не тільки у казках, а й у нашому буденному житті сьогодні страждає дуже багато дітей. Організація Об»єднаних Націй детально вивчила це питання і констатувало дуже сумні висновки:

-         100 млн дітей у всьому світі жебракують
-         50 млн дітей працюють у небезпечних умовах
-         120млн дітей не відвідують школу
-         3,5 млн дітей можуть померти від хвороб, які є невиліковними
Ми з вами можемо допомогти дітям Югославії, Камеруна, Намібії, Руанди, Бірми.

Незнайко: А як це зробити?

Ведуча: Ми можемо з вами написати листи- звернення до урядів цих країн. Кожен учень напише одне прохання до керівників держав, в яких ще порушуються права дитини. (Діти пишуть)

Ведуча: Прочитайте, що ви написали?

Діти:
-         поводьтеся з дітьми, як із рівними
-         захищайте дітей
-         зробіть так, щоб у кожної дитини був дім
-         подбайте про тепло та затишок для дітей
-         подбайте, щоб хворих дітей лікували кращі лікарі
-         дайте кожній дитині можливість гратися
-         турбуйтеся про дітей з різними вадами
-         створіть умови, щоб кожна дитина жила у сім»ї
-         діти не повинні голодувати – пам»ятайте про це
-         кожна дитина повинна навчатись
-         забороніть жорстоке поводження з дітьми
-         карайте тих, хто погано поводиться із дітьми

Ведуча: Отже, керівники держав повинні зрозуміти – діти – це майбутнє світу, це майбутнє життя на планеті Земля

Ведуча: Що б ви побажали дітям з різних країн?


Діти:
-         жити з мамою та татом
-         відвідувати школу
-         ніколи не голодувати
-         хай мамма і тато отримують стільки грошей, щоб вистачало не тільки на їжу, а й на іграшку
-         бажаю дітям миру, злагоди та спокою
-         бажаю ніколи не знати – що таке війна
-         нехай у всіх будуть хороші друзі.
-         Бажаю всім здоров»я
-         Нехай кожен займається спортом або мистецтвом
-         Нехай у кожного буде світлий і просторий дім
-         Нехай ніколи не проливаються дитячі сльози
Ведуча: Дорослі, оберігаймо і зростаймо наших дітей, бо діти – це квіти життя!

Звучить пісня
             


Комментариев нет:

Отправить комментарий