суббота, 27 мая 2017 г.

Міні-тренінг для старшокласників «Наскільки ти є толерантною людиною?»



Міні-тренінг для старшокласників «Наскільки ти є толерантною людиною?»

Мета: навчання старшокласників норм толерантних стосунків у групі, суспільстві.

Завдання:
1.     Засвоєння учасниками змісту поняття толерантності.
2.     Визначення особистих меж толерантності.
3.     Сприяння створенню толерантних стосунків у суспільстві.

Форми і методи роботи: обговорення, дискусія, рольова гра.

Хід тренінгу:

1.     Вступна частина
2.     Знайомство
3.     Основна частина
4.     Рефлексія

1.     Вступна частина

Учасників тренінгу інформують про те, що таке тренінг, чим він відрізняється від інших форм навчання. Постановка мети і завдань. Оголошення регламенту роботи. Обговорення і встановлення правил роботи групи.
Тривалість – 5 хвилин.

11. Знайомство

Учасника тренінгу пропонується написати на бейджі своє ім»я й намалювати якийсь символ. Після цього двома-трьома реченями презентувати себе, називаючи своє ім»я, і пояснюючи, що для них означає обраний символ.

Тривалість – 10 хвилин.

111. Основна частина

Учасникам тренінгу пропонується подумати над значенням і смисловим навантаженням терміна «толерантність». Створюються мікрогрупи, завданням яких є створення емблеми толерантності. Кожна група  презентує свою емблему та визначається найбільш вдала.

Толерантність – терпимість до чужих думок, вірувань, переконань. Це не означає терпимо ставитися до несправедливості, відмови від власних поглядів, йдеться про відмову від нав»язування своїх поглядів іншим.

Аспекти поняття толерантності:
·        Співпраця, дух партнерства
·        Готовність миритися з чужою думкою
·        Повага до людської гідності
·        Повага до прав інших
·        Прийняти іншого таким, яким він є
·        Уміння поставити себе на місце іншого
·        Повага до права бути іншим
·        Визнання різноманітності
·        Визнання рівності інших
·        Терпимість до думок інших
·        Відмова від домінування, завдання шкоди, насильства щодо інших людей.

Тривалість – 15 хвилин.

Діагностика толерантності особистості

На цьому етапі учасникам тренінгу пропонується визначити межі власної толерантності шляхом надання відповідей на запитання анкети. Відповідь потрібно обрати таку, яку ти вважаєш правильною, потім порахувати всі відповіді «Б»

1.     Для того, щоб не було війни...
А) неможливо нічого вдіяти, бо війни будуть завжди
Б) потрібно розуміти, чому війна відбувається
2. У школі говорять про героїв, які проявили толерантність...
А) це тебе не цікавить
Б) ти бажаєш про них дізнатися більше
3. Ти протистоїш насильству...
А) насильством
Б) ти приєднуєшся до інших, щоб сказати «ні»
4. Один товариш тебе зрадив...
А) ти помстишся йому
Б) ти намагаєшся порозумітися з ним
5. коли говорять про дітей, які постраждали від війни...
А) ти про це почув і забув
Б) ти шукаеш можливість для того, щоб виявити з ними солідарність
6. Ти згоден з кимось...
А) ти не даш можливості йому говорити
Б) ти уважно слухаєш його
7. Тобі прпонують листуватися з іноземцем...
А) ти не відчуваєш потреби у листуванні
Б) ти хотів би листуватися для того, щоб поділитися своїми мріями.

Ключ до тесту:

1)    у тебе 7 Б: ти виявляєш велику толерантність. Ти є майбутнім громадянином світу, відповідальним, солідарним, активним проповідником миру. Поясни всім, як це тобі вдається.
2)    У тебе 3-6Б: ти не дуже толерантний. Намагаєшся нав»язати свої ідеї, але виявляєш цікавість й у тебе гарна уява.
3)    У тебе менше 3Б: ти зовсім не толерантний, але якби ти був налаштований оптимістичніше і тобі подобалося дискутувати, ти міг би стати більш щасливим. Спробуй докласти більше зусиль.

Тривалість – 10 хвилин

Визначення межі толерантності Рольова гра «Дискотека»
Мета: звернути увагу учасників тренінгу на значення толерантності в буденному житті, шляхи розвитку конфлікту й можливі варіанти його подолання.

Кількість учасників: 5
Матеріали: картки із завданням

Картка №1: Ви – громадянин США, що перебуває в гостях у свого українського друга, який привів вас на дискотеку. Українською мовою ви не володієте.
Картка №2: Ви – українець, що зпаросив свого американського друга на дискотеку.
Картка №3: Ви – людина, що не задоволена своїм життям, бажаєте висловити своє незадоволення, спровокувавши конфлікт з іноземцем.
Картка№4: Ви – типовий націоналіст, який вважає, що в Україні багаті іноземці почуваються значно краще, ніж громадяни України. На дискотеку ви прийшли у недоброму гуморі.
Картка №5: Ви прийшли на дискотеку з метою гарно провести час.

Кожен учасник отримує картку, входить у роль і грає пропоновану стратегію поведінки. Аудиторія уважно стежить за ходом розігрування ситуації. Після гри проводиться аналіз ситуації.

Запитання до аудиторії:
-         що відбувається?
-         Дайте оцінку поведінці учасників
-         Наскільки поведінка учасників гри є толерантною?

Запитання учасникам рольової гри:

-         Ви комфортно почували себе у цій ролі?
-         Що стало причиною конфлікту?
-         Чи можна було апобігти конфлікту?
-         Як повинен був вести себе кожен, щоб запобігти конфлікту?
-         Як себе повинні були вести оточуючі?

1У. Рефлексія

За допомогою вчителя учасники тренінгу проводять самоаналіз своєї діяльності під час тренінгу:

1.     Що нового, цікавого ви узнали під час тренінгу?
2.     Чи змінилося ваше уявлення про толерантність?
3.     Чи визначили ви для себе межі своєї толарнтної поведінки?
4.     Чи бажали б ви, щоб ваші стосунки у класі, колективі стали більш толерантними?
5.     Що для цього потрібно зробити?

Комментариев нет:

Отправить комментарий